با چند ترفند کم هزینه کابینت آشپزخانه را نو کنید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسیاری از ما فکر می‌کنیم که تغییر دکوراسیون کابینت‌های آشپزخانه بسیار پر هزینه است. در صورتی که اگر با ترفندهای نو کردن کابینت آشنا باشید با کم‌ترین هزینه می‌توانید دکور خود را تغییر دهید.
با هزینه کم آشپزخانه را نو کنید

آشپزخانه محیطی در خانه است که بیشتر وقت خانم‌های خانه‌دار درون آن می‌گذرد. بنابراین دکوراسیون آن باید مدرن باشد و با سایر قسمت‌های خانه هماهنگی لازم را داشته باشد. اگر محیط آشپزخانه برای شما یکنواخت‌شده و دوست دارید تغییری در آن ایجاد کنید مجبور نیستید که حتما وسایل پر هزینه آن را تغییر دهید بلکه با روش‌هایی ارزان‌تر می‌توانید دکوراسیون آشپزخانه را عوض کنید. در صورتی که علاقه دارید با هزینه کم آشپزخانه را نو کنید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ایده‌های موثر برای مدرن کردن دکوراسیون آشپزخانه

تغییر دکوراسیون آشپزخانه، یکی از دشوارترین تغییرات در خانه است. گاهی این موضوع باعث می‌شود که تا چند سال، همان سبک و دکور را در فضای آشپزخانه نگه دارید. اما با چند ترفند کم هزینه و آسان که در ادامه به آن می‌پردازیم می‌توانید دکوراسیون خود را نو کنید.

رنگ کردن کابینت ام‌دی‌اف

برای شروع باید درب کابینت را با کمک ابزار و به دقت باز کنید و همه یراق‌آلات کابینت را از آن جدا کنید. سپس با یک سمباده ساده، سطح درب را کمی صیقل دهید. حالا وقت آن است که با کمک اسپری رنگ یا رنگ اکرلیک و یک غلتک کوچک، کابینت خود را نو کنید.

تزیین پنجره

تزیین پنجره

تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن

اگر می‌خواهید یک تغییر چشمگیر داشته باشید، یک طاقچه چوبی هم عرض به پنجره اضافه نمایید و انواع شیشه‌های تزیینی رنگی و گل‌های طبیعی را روی آن قرار دهید. از گچ‌بری‌های آماده نیز می‌توانید برای پایه دو طرف استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  دکور اتاق نشیمن دنج و آرام‌بخش با ۶ راهکار ساده

تعویض یراق‌آلات کابینت‌ها

گاهی برای ایجاد تغییرات بزرگ، باید به جایگزینی‌های کوچک فکر کنید. برای مثال ممکن است که کابینت آشپزخانه شما از جنس چوب باشد و نمای آن کهنه به‌نظر برسد. در این صورت می‌توانید با تغییرات کوچکی مانند نوسازی دستگیره کابینت، به طور کلی فضای آشپزخانه را تغییر دهید.

نصب لوستر جدید

نورپردازی می‌تواند زیبایی فضای آشپزخانه شما را دو چندان کند. تنها کافی است لوسترهای قدیمی را تعویض کنید.

تبدیل کابینت به شلف

تبدیل کابینت به شلف

در صورتی که در کابینت بسیار کهنه است و امکان رنگ یا بازسازی آن وجود ندارد، بهتر است آن را به‌طور کامل باز کنید و از بدنه باقی‌مانده به‌عنوان شلف در آشپزخانه خود استفاده کنید.

پیشخوان، بهترین ایده برای یک آشپزخانه مدرن

اگر سطوح کابینت‌ها و پیشخوان آشپزخانه کهنه شده به جای تعویض کامل کابینت، پیشخوان را عوض کنید و اینگونه با هزینه کم آشپزخانه را نو کنید. امروزه در فروشگاه‌های مخصوص وسایل آشپزخانه، انواع سطوح و پیشخوان‌های جدید در اندازه‌های‌ استاندارد برش خورده و آماده نصب هستند. می‌توانید یکی از آن‌ها را که رنگی متناسب با دکوراسیون خانه شما دارند انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: چند ایده کاربردی برای دکور آشپزخانه‌های کوچک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان آشپزخانه سنتی ایرانی؛ آشپزخانه ای که زندگی در آن جریان دارد!

چگونه یک آشپزخانه سنتی ایرانی را چیدمان کنیم؟ در واقع برای چیدمان یک آشپزخانه ایرانی باید …