وضعیت طرح کنترل نرخ اجاره مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش نرخ اجاره بها موجب شده است تا مسئولین به فکر جهش تولید در حوزه مسکن باشند. برای ده سال آینده باید 300 هزار واحد ساخته شود، یعنی سالی یک میلیون واحد مسکونی باید در دست احداث قرار بگیرد.
کنترل اجاره بها مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، طرح دو فوریتی کنترل نرخ اجاره بهای  مسکن با برگزاری نشست کمیسیون عمرانی مجلس در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته کنونی، مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون طرح کنترل اجاره‌بهای مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کنترل و مدیریت نرخ اجاره‌بها پیشنهاد تولید مسکن را ارائه داد. وی در خصوص چگونگی کنترل اجاره‌بها  پیشنهاد ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا را مطرح کرد.

محمدرضا کوچی پیرامون قانون جهش تولید که از 7 ماه پیش در دستور کار قرار گرفته بود، نارضایتی خود را ابراز و آن را نتیجه عقب ماندن از برنامه اعلام کرد.

کنترل اجاره بها مسکن

سرانجام مالیات بر خانه‌های خالی به کجا رسید؟

وی با گلایه از برخی بانک‌ها به دلیل عدم همکاری با قانون، افزود:” مالیات بر خانه‌های خالی نیز به عرضه واحد خالی به بازار کمک می‌کند. یک طرح دو فوریتی برای حمایت از مستاجران داریم که با کمک وزارت راه و شهرسازی و قوه قضاییه قرار است یکشنبه هفته آینده بحث‌های نهایی آن در کمیسیون عمران مجلس انجام شود.

در نهایت صبح سه‌شنبه هفته آینده به‌عنوان طرح دو فوریتی کنترل اجاره‌بهای مسکن در صحن مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.”

وی درباره طرح دولت نیز گفت:” یک قسمت عمده‌ از بحث‌های دولت و مجلس برای کنترل بازار اجاره‌بها مسکن مشترک است.

الان دو فرضیه مطرح است؛ موضوعی که دولت آن را دنبال می‌کند، این است که مداخله در نرخ‌گذاری را انجام دهد. اینکه میزان افزایش سقف اجاره‌بها تعیین شود. بنابراین کاری که در حال آماده سازی است و در جلسه سران قوا مطرح می شود این است.”

مطلب پیشنهادی:  لزوم اجرای طرح ساخت مسکن ارزان قیمت توسط شهرداری‌ها

کنترل اجاره بها مسکن

چگونه می توان بازار اجاره‌بهای مسکن را کنترل کرد؟

طبق گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس، پیرامون کنترل بازار اجاره مسکن، باید طی 10 سال حدود 300 هزار واحد با توجه به نیاز متقاضیان به مسکن ساخته شود.

این در حالی است که سالانه نیازمند احداث یک میلیون مسکن هستیم که هنوز در دست ساخت قرار نگرفته است.

در پایان، یکی از مقامات مسئول درباره چگونگی کنترل اجاره بها و نحوه مدیریت قیمت مسکن از دخالت مستقیم دولت بر نرخ آن به عنوان یک عامل منفی در پیشبرد شرایط اجاره یاد کرد.

وی همچنین از بیشتر شدن امکان خطر برای مالکان به منظور رهن و اجاره ملک، آن را دلیلی برنپذیرفتن پیشنهاد دخالت دولت و مجلس در امور بین موجر و مستاجر دانست.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با اخبار و گزارشات به روز در حوزه مسکن، مطلب «اعطای مجدد وام مسکن به ایثارگران » را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …