بررسی قیمت مسکن طی 18 سال گذشته

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بررسی قیمت مسکن هر متر واحد مسکونی، طی 18 سال گذشته (از سال 72 تا 90) بیانگر افزایش بیش از ۱۰۰ برابری آن در شهر تهران دارد.
قیمت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، نتایج آمارگیری مرکز آمار ایران از متوسط قیمت مسکن در نقاط شهری کشور که طی فاصله سال‌های ۷۲ تا ۹۱ انجام شده حاکی از آن است که متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی در شهر تهران از ۵۲ هزار تومان در سال ۷۲، به متری سه میلیون و ۲۸۲ هزار تومان در سال ۹۱ افزایش یافته است.

این گزارش نشان می‌دهد که در حدود 20 سال گذشته هیچ گاه قیمت یک متر مربع یک واحد مسکونی در تهران در چند سال متوالی در یک رنج قیمت قرار نداشته است.

از نکات قابل تامل در بررسی قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی در شهر تهران این است از ۲۰ سال گذشته افزایش قیمت مسکن در فصل زمستان ایجاد شده که این مسئله در سال‌های اخیر محسوس است.

قیمت مسکن

این در حالی است که تنها در پاییز ۷۲، بهار ۷۶، پاییز ۷۷، بهار ۸۳ و بهار ۸۷ قیمت هر متر مربع واحد مسکونی نسبت به سایر ماه‌ها رشد بیشتری داشته است.

مطلب پیشنهادی:  تاوان سنگین دخالت در بازار اجاره!

اما متوسط قیمت هر متر زیر بنای مسکونی در شهر تهران در سال ۸۵، میلیونی می‌شود و در ادامه در سال ۸۷ دو میلیونی شده و در سال ۹۱ نیز از مرز سه میلون می‌گذرد.

مطالعه بیشتر: اگر به دنبال اطلاع از آخرین وضعیت قیمت بازار مسکن هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران» را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…