محله حشمت الدوله تهران کجاست؟

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله حشمت الدوله از دیرباز محلی برای رفت و آمد افراد سرشناس به منزل پزشک مشهور در زمان قاجار بوده است. جالب است اولین درمانگاه نیز در این منطقه بنا شده است.
محله حشمت الدوله

حشمت الدوله در منطقه 11 شهرداری تهران واقع شده است. این محله جزو محلات قدیمی و اصیل تهران به‌شمار می‌رود. در این محله هنوز هم می‌توان خانه‌هایی با قدمت بسیار زیاد را به تماشا نشست. برای آشنایی بیشتر با این محله تا انتهای این گزارش با دلتا مگ همراه باشید.

محله حشمت الدوله

خرید آپارتمان در محله حشمت الدوله

حشمت الدوله در منطقه 11 تهران قرار گرفته است. این منطقه نیز مانند بسیاری از مناطق دیگر تهران داستانی تاریخی در پس نام خود دارد. گفتنی  است در زمان قاجار پزشکی به نام حشمت الدوله در آن ناحیه زندگی می‌کرده است که با دست داشتن در امور خیریه، اعتماد ساکنین محله را به خود جلب کرده بود. همچنین وی از مالکان بزرگ و متمولین محله به شمار می‌رفته است و همین امر موجب شد تا افراد زیادی به منزل وی رفت و آمد داشته باشند.

این محله از سمت شمال به خیابان آزادی و از جنوب به خیابان آذربایجان، از سمت شرق به کارگر جنوبی و از غرب به گلشن منتهی می‌شود.

 قیمت خرید خانه در محله حشمت الدوله

این محله از چهار طرف با خیابان‌های اصلی از جمله خیابان کارگر و جمهوری و از سوی دیگر با خیابان‌های آذربایجان، باستان و گلشن احاطه شده است. قیمت خرید آپارتمان در حشمت‌الدوله به نسبت میانگین قیمت در شهر تهران، متوسط است. به نظر می‌رسد زمان شکل گیری محله مربوط به دوره پهلوی دوم باشد که افزایش جمعیت در تهران موجب شد تا این محله مسکونی گردد.

مطلب پیشنهادی:  فرصت ویژه پیش خرید آپارتمان در چیتگر با متری 7 میلیون تومان!

محله حشمت الدوله

 راه‌های دسترسی به محله حشمت الدوله

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این محله، متروی میدان انقلاب است. همچنین اتوبوس‌های تندرو درخیابان‌های کارگر جنوبی، جمهوری و گلشن موجب شده‌اند تا ساکنین این محله به سرعت خود را به نزدیک‌ترین وسایل حمل ونقل عمومی برسانند.

امکانات محله حشمت الدوله

حشمت الدوله از محلات قدیمی تهران است که برای علاقمندان به ابنیه تاریخی می‌تواند جذاب هم باشد. گفتنی است که قرار گرفتن خانه حسین بهزاد در حشمت الدوله، چهره‌ای تاریخی و هنری برای علاقمندان به معماری ایرانی ایجاد کرده است. قدیمی ترین درمانگاه تهران به نام درمانگاه اسفند که از دهه چهل تاسیس شده نیز در این محله قرار دارد.

مطالعه بیشتر: « محله حر را بهتر بشناسید»

یک نظر

  1. […] آشنایی با محلات شهر تهران مورد نیاز شماست، با مطلب ” وضعیت ملک در محله حشمت الدوله ” با دلتا مگ همراه […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله مرزداران تهران کجاست؟+ نمونه آگهی خرید

مرزداران در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 شهرداری تهران واقع شده است. مرزداران در نزدیکی م…