آغاز دغدغه مستاجران با شروع فصل جا‌به‌جایی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:با توجه به شروع فصل جا به جایی مستاجران، دولت باید کنترل بیشتری بر بازار رهن و اجاره مسکن داشته باشد
بازار اجاره‌بها
به گزارش «مجله ملکی دلتا»، سیدناصر موسوی لاریگانی با اشاره به افزایش سرسام‌آور بازار رهن و اجاره، عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور در سال‌های اخیر گرانی مسکن است. حتی در مناظرات تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری هم به عنوان یک سوال بسیار مهم و دغدغه مردمی از نامزدها پرسیده شد.

درآمد ریالی، هزینه دلاری

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه درآمد مردم به ریال بوده اما هزینه آنها به دلار انجام می‌شود. از طرفی نوسانات ارزی موجب افزایش قیمت کالاها می‌شود در حالی که ریزش و ثبات نرخ ارز، هیچ تاثیری در کاهش قیمت کالاها ندارد.

وی ادامه داد: مصالح ساختمانی یکی از کالاهایی است که متاثر از نرخ دلار، افزایش قیمت داشت و اخیراً هم علی‌رغم ثبات نسبی نرخ ارز، افزایش پیدا کرد. بی‌تردید نوسانات قیمت مصالح ساختمانی بر بهای تمام شده مسکن و سپس اجاره‌بها نیز اثرگذار است.

بازار رهن و اجاره

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تعیین سقف 25 درصدی افزایش اجاره‌بها در سال جاری، گفت: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا لازم الاجراست. از این رو مصوبه اخیر این ستاد برای حمایت از مستاجران باید مورد توجه دولت قرار گرفته و با جدیت اجرا شود.

مطلب پیشنهادی:  ایجاد امنیت در معاملات املاک

نقش دولت در کنترل بازار رهن و اجاره

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به شروع فصل جابه‌جایی مستاجران، دولت باید کنترل بیشتری بر بازار رهن و اجاره مسکن داشته باشد. با این کار بنگاه‌های معاملات ملکی و برخی از صاحبخانه‌ها نظرات خودشان را به اجار‌ه نشینان تحمیل نکرده و مردم با مشکلات کمتری در این حوزه مواجه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…