بررسی محله جنت آباد برای خرید ملک

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جنت آباد و محله‌های مجاور آن که زمانی تنفس‌گاه تهران محسوب می‌شدند، نسبت به سالهای گذشته آب‌وهوای مناسب و مطبوع خود را از دست داده و آپارتمان‌ها جایگزین باغ‌های آن شدند. البته که همچنان این محله نسبت به سایر مناطق تهران از آب ‌و هوای بهتری برخوردار است.
جنت آباد جنوبی

جنت آباد  کجاست؟

محله جنت آباد  در شمال غرب تهران و منطقه 5 شهرداری واقع شده است،که یکی از محله‌های شمال غرب پایتخت محسوب می‌شود. این محله از محله‌های قدیمی تهران است که بعد از راه‌اندازی اتوبان همت-آبشناسان، به سه بخش جنت ‌آباد شمالی، جنوبی و مرکزی تقسیم شد. به‌علاوه در این محله بیشتر آپارتمان‌ها نوساز می‌باشند. از نقاط قوت این محله، آب و هوای خوب و دسترسی عالی به سایر نقاط تهران است.دسترسی خوب و آب و هوای مناسب، افراد زیادی را به بررسی محله جنت آباد برای خرید ملک ترغیب می‌کند. البته که قیمت خرید ملک در این محله کمی بالا است. در نتیجه بیشتر افراد روی به اجاره آپارتمان در جنت آباد جنوبی آورده‌اند.

جنت آباد جنوبی کجاست؟

این محله از شرق با باغ فیض، از غرب با شهران، از شمال با جنت آباد مرکزی و از جنوب با بزرگراه آیت‌الله کاشانی همسایه است. بافت این محله نوساز است اما هنوز هم ساختمان‌های قدیمی و کلنگی در آن دیده می‌شود. از بهترین محله‌های آن می‌توان به میدان چهارباغ، بلوار لاله، لاله غربی و لاله شرقی اشاره کرد.

جنت آباد شمالی

اگر قصد خرید آپارتمان در جنت آباد شمالی را دارید لازم است که بدانید، این محله نسبت به جنت آباد مرکزی و جنوبی از قیمت پایین‌تری برخوردار است.

مهم‌ترین خیابان‌های محله جنت آباد شمالی شامل ایرانشهر، گلستان غربی و شرقی و انصار المهدی هستند که این محله از شمال به بلوار سیمون، از جنوب به بزرگراه شهید آبشناسان، از غرب به بزرگراه شهید باکری و از شرق به بزرگراه شهید ستاری و خیابان میلاد منتهی می‌شود.

جنت آباد جنوبی

اما اگر قصد خرید آپارتمان در جنت آباد جنوبی دارید باید بگوییم که این محله به نسبت جنت آباد مرکزی و شمالی متقاضیان بیشتری برای خرید مسکن دارد.

مطلب پیشنهادی:  میرداماد؛ محله‌ای ایده‌آل برای خرید آپارتمان

یکی از خیابان‌هایی که در این محله محبوبیت زیادی برای خرید ملک دارد، خیابان‌های چهار باغ شرقی و چهار باغ غربی و کوچه‌های منتهی به این دو خیابان است که باعث شده قیمت ملک در اینجا به نسبت جنت آباد شمالی و مرکزی بالاتر باشد.

 

راه‌های دسترسی

در این محله هنوز ایستگاه مترو دایر نشده است و برای دسترسی به این محله باید از مترو صادقیه و خطوط اتوبوسرانی و تاکسی‌رانی استفاده کنید. اگر خودروی شخصی دارید، اتوبان شهید همت از شمال، اتوبان شهید ستاری از شرق و اتوبان شهید باکری از غرب راه دسترسی شما به این محله است.

دسترسی به جنت آباد جنوبی

امکانات جنت آباد جنوبی

 از مراکز خرید اصلی و معروف در این منطقه می‌توان به مجتمع تجاری سمرقند واقع در تقاطع بلوار لاله و مرکز خرید مریم اشاره کرد. این محله در محدوده‌ طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم دیگر این محله می‌توان به سینما سمرقند، بازار میوه و تره بار جنت آباد، بوستان تندرستی، کافه رستوران ورتا، بوستان ساحل، بوستان پروانه، بوستان محصل و رستوران دریایی نگین اشاره کرد.

این محله به دلیل داشتن خیابان‌ها و کوچه‌های عریض و منظمش بسیار معروف است. در این منطقه میزان فضای سبز نسبت به دیگر مناطق محله جنت آباد کمتر است.

 

مطالعه بیشتر: «جنت آباد شمالی، محله‌ای پر تقاضا در تهران»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

محله ستارخان تهران + همه امکانات و نمونه آگهی

ستارخان از شلوغ‌ ترین و پر رفت‌وآمدترین محله‌های غربی تهران است که به واسطه دسترسی خوبی که…