مراقب آگهی‌های خریدوفروش خانه در فضای مجازی باشید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخی از اعتماد مردم نسبت به بخش تعاون سوءاستفاده می‌کنند و اقدام به‌پیش فروش واحدهای مسکونی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در قالب پیش‌فروش واحدها با نرخ‌های بسیار پایین و غیرمنطقی کرده‌اند.
پیش فروش واحدهای مسکونی

به گزارش دلتا مگ به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدیرعامل اتحادیه تعاونی عمرانی تأکید کرد برای خرید ملک و یا پیش‌فروش واحد مسکونی نیاز به اخذ استعلام‌هایی است، گفت: در فضای مجازی تبلیغاتی در رابطه با پیش فروش واحدهای با قیمت پایین منتشر شده که این خود می‌تواند زنگ خطری برای از بین رفتن سرمایه‌های مردم باشد.

خشایار باقر پور با بیان اینکه طی دو تا سه سال گذشته ما شاهد افزایش جهش قیمت مسکن بودیم که این امر زمینه‌ساز کاهش قدرت خرید مسکن در کشور شده است، گفت: همین امر باعث شد که برخی از افراد از اعتماد مردم به بخش تعاون سوءاستفاده کنند و اقدام به‌پیش فروش واحدهای مسکونی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در قالب پیش‌فروش واحدها با نرخ‌های بسیار پایین و غیرمنطقی کنند.

پیش فروش واحدهای مسکونی

وی می‌گوید که چند مجموعه با فعالیت در این زمینه، تاکنون توانسته‌اند چند هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم را جذب و اقدام به کلاه‌برداری کنند. باقرپور اظهار داشت: این در حالی است که این واحدها اسناد مالکیت هستند.

مطلب پیشنهادی:  بهانه‌ تراشی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عمرانی به مردم گوشزد کرد: در صورتی که مردم قصد سرمایه‌گذاری در این واحدها را دارند باید در ابتدا متقاضی اصل سند مالکیت را به صورت پشت‌رو رویت کند و مطمئن شود که این سند در رهن بانک و یا بازداشتی نیست.

او ادامه داد: همچنین اسناد را از اداره ثبت دریافت و مجوز ساخت را از اداره کل تعاون و یا اداره کل راه و شهرسازی استعلام کند. برای خرید و یا پیش‌فروش واحد مسکونی، تمامی دارایی و سرمایه افراد در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌شوند و برای آنکه مردم در دادگاه‌ها سرگردان نشوند باید حتماً چنین استعلام‌هایی را دریافت کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «تاثیر حذف ارز دولتی بر بازار مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…