اجاره یا خرید خانه؟ مسئله این است

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اکثر مردم جامعه فکر می‌کنند که صاحب خانه شدن از مستاجر بودن بهتر است و هر کسی دلایل خاص خودش را برای این طرز فکر دارد. نظر شما در این باره چیست؟
اجاره یا خرید خانه؟

خرید یا اجاره خانه از جمله مواردی است که برای هر فردی اهمیت دارد. اما این موضوع که اجاره ملک بهتر است یا خرید آن، کاملا بستگی به شرایط، اولویت‌ها و بودجه فرد دارد. با دلتا مگ همراه باشید تا با نکات مثبت و منفی این موضوع آشنا شوید.

خرید یا اجاره

زمانی که شما صاحب یک ملک باشید، به راحتی می‌توانید هر تغییری که علاقه دارید را در خانه خود اعمال کنید. اما وقتی مستاجر یک ملک هستید، امکان کوچک‌ترین تغییرات مانند رنگ‌آمیزی، نصب قفسه و … را بدون اجازه صاحب خانه ندارید. به‌علاوه هر مشکلی که در خانه اجاره‌ای رخ دهد، مسئول آن مستاجر بوده و باید به صاحب ملک جواب پس بدهد.

خرید ملک

وام مسکن در مقابل اجاره

بیشتر افرادی که قصد خرید خانه را دارند، به سراغ دریافت وام مسکن از بانک می‌روند. اما از آنجایی که بازپرداخت وام با سود آن همراه است، این پروسه کمی زمان‌بر می‌باشد. در مقابل، اجاره انعطاف‌پذیری بالاتری نسبت به خرید ملک داشته و امکان تغییر برای شما راحت‌تر است.

نکته حائز اهمیت این است که نرخ اجاره‌ها، سود وام‌ها، بهای منزل و… همه از عوامل مهم تاثیرگذار در تصمیم‌گیری‌های شما هستند. به‌عنوان مثال فرض کنید که خانه‌ای خریداری کرده و بعد از مدتی آن خانه از لحاظ موقعیت مکانی، با افزایش قیمت روبرو شود. در این صورت برای شما سودی کلان دارد. البته که عکس این قضیه هم امکان‌پذیر است.

مطلب پیشنهادی:  شرایط برای مستاجرها سخت تر از همیشه شد!

اجاره آپارتمان

زمانی که خانه‌ای را خریداری می‌کنید، تمام مسئولیت آن ملک مانند تعمیر سقف، رنگ‌کاری، لوله‌کشی و… بر عهده‌ شما می‌باشد. اما در اجاره ملک بخش زیادی از این مسئولیت‌ها از شما سلب می‌شود. همانطور که ذکر شد بطور کلی خرید یا اجاره خانه تماما بستگی به شما و بودجه‌تان دارد. اگر بودجه کافی دارید، خرید ملک مسلما بهتر است. اما اگر بودجه کافی نداشته یا علاقه‌ای به قبول کردن مسئولیت‌های آن ندارید، گزینه اجاره برای شما مناسب‌تر است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «شروط غیرمنطقی اجاره» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…