لزوم استفاده از مصالح ساختمانی مقاوم در ساختمان‌سازی

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس مدیریت بحران کشور تاکید کرد: در ساختمان‌سازی باید از مصالح ساختمانی مقام در برابر زلزله استفاده شود تا از خطرات ناشی از بحران جلوگیری شود.
مصالح ساختمانی مقام در برابر زلزله

به گزارش دلتا مگ به نقل از فارس، محمدحسن نامی رئیس مدیریت بحران کشور معتقد است در مناطق زلزله‌خیز باید از مصالح ساختمانی استفاده شود که حتی در برابر زلزله 8 ریشتری مقاوم باشد. با این اقدام خطرات و آسیب‌ها را برای مردم در زمان بحران کمتر می‌کند.

وی در ادامه به ضرورت ساخت شهرک‌های کارگاهی، شهرک اسکان اضطراری و اسکان موقت در هر استان اشاره کرد. همچنین افزود: مدیریت بحران نیاز به بازنگری دارد و موضوع پیشگیری باید هر چه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس مدیریت بحران کشور در پاسخ به این پرسش که چند ساختمان ناایمن مشابه ساختمان سابق پلاسکو در تهران داریم، گفت: در سراسر کشور از این نوع ساختمان‌ها وجود دارد. اما ایمن‌سازی‌ها آغاز شده ولی باید توجه داشت که نیاز به ساخت شهرک‌های کارگاهی امری ضروری است. این موضوع باید در کنار ساخت شهرک اسکان اضطراری و اسکان موقت در هر استان مدنظر باشد.

مصالح ساختمانی مقام در برابر زلزله

او اذعان داشت: کارهای ستادی و همکاری همه یگان‌ها و نهادها و دستگاه‌ها جهت مقابله با بحران ضرورت دارد. حتی وزیر کشور نیز به این موضوع تأکید دارد. از همین رو باید تلاش کنیم که هر چه بیشتر پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌ها مدنظر باشد تا خطرات ناشی از بحران کاهش یابد.

مطلب پیشنهادی:  افزایش چراغ خاموش اجاره‌بها

رئیس مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه سوانح شامل بحران‌های طبیعی و انسان‌ساخت گفت: تمرین و مانورهای متعدد علاوه بر اینکه دستگاه‌ها را در مقابله با بحران تقویت می‌کند، امری پیشگیرانه محسوب می‌شود و باید به این موضوعات توجه داشت.

گفتنی است، اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که مستعد زلزله است و احتمال وقوع حادثه در آن بسیار بالاست، واجب است که از مصالح ساختمانی مقاوم به زلزله در منزل مسکونی یا اداره خود استفاده کنید و آسیب‌های احتمالی را به حداقل برسانید.

مطالعه بیشتر: مطلب «جزییات ارسال پیامک سازمان امور مالیاتی برای مالکان خانه‌خالی» را دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…