قیمت بازار ملک نزولی شد!

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، بیشترین افت قیمتهای پیشنهادی در منطقه ۱۹ رخ داده که از ۲۱.۶ میلیون تومان در هر متر مربع به ۱۸.۸ میلیون تومان رسیده و ۱۳ درصد کاهش یافته است.
قیمت بازار ملک

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، همزمان با دریافت سیگنال مثبت از مذاکرات هسته‌ای و به دنبال کاهش قیمت ارز، طلا و خودرو، آمارهای غیررسمی از افت ۰.۵ درصدی قیمت بازار ملک در شهر تهران حکایت دارد.

رصد آخرین وضعیت بازار مسکن نشان می‌دهد، در نیمه نخست بهمن ماه ۱۴۰۰ قیمت کل خانه در آگهی‌های ملکی ۳.۷ درصد و قیمت هر متر مربع ۰.۴۷ درصد کاهش یافته است.

بر اساس آگهی‌های ثبت شده در سامانه‌های ملکی، قیمتهای کل نیز از میانگین ۳ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان به ازای هر خانه به ۳ میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان رسیده که کاهش ۳.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

از بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران بیشترین افت قیمت بازار ملک در منطقه ۱۹ رخ داده که از ۲۱.۶ میلیون تومان در هر متر مربع به ۱۸.۸ میلیون تومان رسیده و ۱۳ درصد کاهش یافته است.

قیمت‌های پیشنهادی بازار ملک در تهران

قیمت‌های پیشنهادی بازار ملک در تهران

متوسط قیمتهای پیشنهادی در منطقه ۲ نیز ۴.۳ درصد کاهش یافته و از متری ۶۲.۶ میلیون تومان به ۵۹.۹ میلیون تومان رسیده است. در منطقه یک میانگین قیمت آگهی‌ها از ۸۶.۶ میلیون تومان درهر متر مربع به ۸۵.۸ میلیون تومان رسیده که کاهش یک درصدی را نشان می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:  تورم ۵۲ درصدی اجاره خانه در پایتخت

بررسی بازار اجاره نیز گویای آن است که قیمت هر متر مربع رهن واحدهای مسکونی شهر تهران در نیمه اول بهمن ماه ۳.۲ درصد نسبت به نیمه دوم دی ماه افزایش یافته است. تعداد آگهی‌های اجاره نیز ۱.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

طی یک سال گذشته تورم بازار مسکن در شهر تهران ۲۰ درصد بوده و این در حالی است که نرخهای پیشنهادی حدود ۱۰ درصد کاهش یافته و از آذرماه سال گذشته که متوسط قیمت آگهی‌ها ۵۷ میلیون تومان در هر متر مربع بود، هم‌اکنون به حدود ۵۱ میلیون تومان رسیده است.

ثبات قیمت در این بازار مسکن در شرایطی ایجاد شده که معاملات طی دو ماه اخیر مقداری افزایش یافته است. به نظر می‌رسد بخشی از تقاضا با هدف حفظ سرمایه در مقابل تورم احتمالی آینده وارد بازار مسکن شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «۷ میلیون خانواده مستأجر در کشور وجود دارند» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 346

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا + قیمت

اگر به دنبال بهترین مناطق شمال برای رفاه و آسایش بیشتر و یا حتی سرمایه‌گذاری مناسب هستید خ…