۷ میلیون خانواده مستأجر در کشور وجود دارند

1
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی گفت: تنها راه خروج بازار مسکن از رکود تورمی موجود اجرای «قانون جهش تولید مسکن» است.
عرضه و تقاضای مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادآنلاین، خشایار باقرپور گفت: با وجود آنکه ۱۰ درصد بیش از تعداد خانوار‌های ایرانی مسکن داریم، اما به دلیل مشکل در عرضه و تقاضای مسکن ۷ میلیون ایرانی همچنان مستاجر هستند.

باقرپور گفت: با ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی توسط دولت آرامش نسبی در بازار مسکن حاکم می‌شود اما باید همزمان با ساخت این واحد‌ها، برای تقاضای مسکن سال‌های قبل که به ۶ میلیون واحد مسکونی می‌رسید، برنامه‌ریزی شود و اقدامات اجرایی آن صورت گیرد.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران هم اکنون ۱۰ درصد بیشتر از تعداد خانواده‌های ایرانی در کشور مسکن داریم؛ اما حدود ۷ میلیون خانواده مستأجر در کشور وجود دارند و این به معنای آن است که سیستم توزیع ما در زمینه مسکن مشکل داشته است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی می‌گوید: تنها راه خروج بازار مسکن از رکود تورمی موجود اجرای «قانون جهش تولید مسکن» است. از سوی دیگر استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های غیردولتی و تحریک بخش تولید با تضمین سود معقول برای سازندگان مسکن اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد و تنها با این راهکار‌ها می‌توان به خروج بازار مسکن از رکود و تورم موجود امیدوار بود.

مطلب پیشنهادی:  دولت باید برای تولید انبوه مسکن اهتمام لازم را داشته باشد

مسکن، طبق آخرین آمار‌های بانک مرکزی امروز با افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت مواجه شده که بسیاری از کارشناسان علت آن را کاهش تولید مسکن و همچنین تبدیل شدن آن به کالای سرمایه‌ای به دلیل تحریک تقاضا از جانب سیستم بانکی و تزریق تسهیلات به بخش خرید به جای تولید می‌دانند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «ساخت 200 هزار مسکن برای کارگران» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. صادق

    20 بهمن 1400 در 8:39 ب.ظ

    جهش تولید مسکن چه ربطی به رکود دارد خوب هر کس ثبت نام کرده و بتواند آورده خود را بیاورد براش مسکن می‌سازند آنوقت اون کسایی که که در حال حاضر فروشنده هستند البته با قیمتهای ساختگی و غیر واقعی و غیر منطقی و فروش نمی‌روند بعد از جهش تولید به کی میخواهند بفروشند که رکود از بین بره چرا چرت و پرت میگید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …