زندگی در طبقه اول آپارتمان چه مزیتی دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در ساختمان‌هایی که فاقد آسانسور هستند، طبقات اول و نهایت دوم جزو بهترین طبقات بوده و مزایای قابل تاملی در مقایسه با دیگر طبقات خواهند داشت، چرا که رفت و آمد ساکنین در این طبقات سهولت بیشتری داشته و لذا طرفدار بیشتری نیز دارند.
طبقه اول آپارتمان

بسیاری از افراد با توجه به ذهنیتی که از طبقه اول آپارتمان دارند و در هنگام بازدید از آن، طبقه‌ی اول را از لیست گزینه‌های خود حذف می‌کنند، در صورتی که مزایای طبقه اول آپارتمان فراتر از تصور شماست. در ادامه با دلتا مگ به چند مورد از مزایای طبقه اول ساختمان اشاره خواهیم کرد.

بعضی مواقع به دلیل استفاده‌ی زیاد از آسانسور، این وسیله دچار مشکل می‌شود و انتقال افراد را به طبقات بالایی ساختمان مختل می‌سازد. یکی از مزایای طبقه اول بی‌نیاز شدن از آسانسور است. با زندگی در طبقه اول آپارتمان دیگر نیازی به آسانسور نیست.

ساکنین طبقه اول ساختمان دسترسی راحتی به فضاهای بیرونی ساختمان و خارج از ساختمان دارند. ساکنین این طبقه به‌راحتی می‌توانند از فضای حیاط ساختمان استفاده و برای تغییر روحیه عصرها به حیاط بروند.

طبقه اول در برخی از ساختمان‌ها نسبت به سایر طبقه‌ها با قیمت پایین‌تری فروخته می‌شود. طبقه اول از آنجا که اولویت افراد برای خرید نیست در ساختمان‌های چندین طبقه، طبقه اول آپارتمان ارزان‌تر فروخته می‌شود. یکی از مزایای طبقه اول ساختمان پرداخت هزینه‌های کم‌تر است.

طبقه اول یک ساختمان به دلیل وجود برخی ویژگی‌ها، در فصل تابستان از هوای خنک‌تری نسبت به دیگر طبقات برخوردار است.

مطلب پیشنهادی:  پیش بینی زمان مناسب برای خرید خانه

با توجه به معماری‌های مختلفی که برای طبقه اول در نظر میگیرند، طراحی سقف را به گونه‌ای انجام می‌دهند که نسبت به سایر طبقه‌ها سقف بلندتری داشته باشد. سقف بلند خانه را دلباز و بزرگ‌‌تر جلوه می‌‌دهد و اصلا می‌توان گفت یکی از مشکلات ساختمان‌های امروزی سقف‌های کوتاه‌‌تر است.

نکات مهم در زمان خرید طبقه اول آپارتمان  

نکات مهم در زمان خرید طبقه اول آپارتمان  

نقشه ساختمان برای همه طبقه‌ها مهم‌ است اما برای این طبقه اهمیتی دوچندان دارد. مثلا قرارگیری محل اتاق خواب اهمیت زیادی برای طبقه اول آپارتمان دارد. نزدیکی اتاق خواب به خیابان به معنی خواب‌های ناآرام شبانه و خستگی مداوم است.

ساکنین این طبقه از ساختمان معمولا در معرض صدای رفت‌وآمد همه ساکنین هستند. بنابراین آپارتمان‌هایی که واحد کم‌تری دارند، گزینه‌های ایده‌آل‌تری هستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «میزان واقعی سقف وام مسکن در حال حاضر چقدر است؟» در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 334

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …