قیمت مسکن در کدام مناطق کاهش پیدا کرده است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد، متوسط قیمت مسکن نسبت به ماه گذشته یعنی آذرماه 1400 در 9 منطقه کاهش و در 13 منطقه افزایش یافته است.
تاثیر مذاکرات مثبت برجام بر بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، آمار منتشر شده از متوسط قیمت مسکن نسبت به آذرماه سال جاری، نشان می‌دهد که متوسط قیمت هر مترمربع در منطقه یک تهران از مرز ۷۰ میلیون تومان عبور کرده است.

این آمار می‌افزاید: معاملات واحدهای مسکونی انجام شده در مناطق 22 گانه شهر تهران در دی‌ماه امسال متوسط هر متر مربع مسکن در منطقه یک 70 میلیون و 218 هزار تومان بوده که همچنان بیشترین قیمت شهر تهران است.

این در حالی است که در آذرماه امسال متوسط قیمت در این منطقه حدود 69 میلیون تومان بود. تعداد معاملات در این منطقه در دیماه نسبت به ماه پیش از آن حدود 16 درصد کاهش یافته است.

در منطقه 3 تهران نیز متوسط قیمت مسکن از 61 میلیون تومان با رشد حدود 2 میلیون تومانی به 63 میلیون تومان افزایش یافته است. تعداد معاملات دی‌ماه در این منطقه 313 فقره بوده که در مقایسه با 338 فقره آذرماه 7.3 درصد رشد منفی داشته است.

متوسط قیمت مسکن نسبت به آذرماه

قیمت متوسط هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه 2 طی ماه گذشته 48 میلیون و 857 هزار تومان بود. این قیمت در مقایسه با آذرماه حدود 3.1 درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ در آخرین ماه پاییز متوسط قیمت در منطقه 2 بالغ بر 50 میلیون و 430 هزار تومان بود.

مطلب پیشنهادی:  علت رکود در بازار مسکن چیست؟

کمترین متوسط قیمت مسکن با 15 میلیون و 647 هزار تومان برای منطقه 18 بوده است. در آذرماه امسال متوسط قیمت مسکن در این منطقه 1.08 درصد کاهش یافته است.

در منطقه 22 نیز متوسط قیمت حدود یک میلیون تومان کاهش یافته است.

در مجموع طی دی‌ماه امسال متوسط قیمت نسبت به ماه پیش از آن (آذرماه 1400) در 9 منطقه کاهش و در 13 منطقه افزایش یافته است.

در پایان لازم به ذکر است، روند قیمت و معاملات بازار مسکن طی دی‌ماه نشان می‌دهد، ترمز افزایش قیمت در مناطق شمالی تهران کشیده شده، اما در مقابل به متوسط قیمت مسکن در مناطق جنوبی و حاشیه پایتخت افزوده شده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «احتمال افزایش وام اجاره در سال 1400» را در دلتا تاگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…