هزینه سنگین مسکن در سبد خانوار کاهش می‌یابد

0
2
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
عقد قرارداد برای تولید مسکن با بیش از پنج دستگاه، از جمله اقدامات وزارت راه و شهرسازی هم‌زمان با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن بود تا تولید مسکن بعد از هشت سال روند کاهشی، مجددا سرعت گیرد.
هزینه سنگین مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از قطره، برنامه دولت سیزدهم این است تا هزینه سنگین مسکن در سبد خانوار را کاهش دهد و استراتژی هم مشارکت و ایفای نقش همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه است.

دولت تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان به امضا رساند که بر اساس آن  ۹ میلیون مترمربع از زمین‌های در اختیار بنیاد مستضعفان را به‌طور رایگان و در ۳۱ نقطه از کشور با هدف احداث مسکن برای دهک‌های پایین به دولت واگذار کند.

بر اساس تفاهم‌نامه موجود بین دولت و بنیاد مستضعفان ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های یک، ۲ و سه نیز در طول چهار سال به عهده بنیاد مستضعفان گذاشته شد.

از دیگر برنامه کمّی دولت برای بازگرداندن عدد تولید مسکن به سال‌های ۹۰ تا ۹۲، عقد تفاهم‌نامه همکاری میان قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) و وزارت راه و شهرسازی به منظور احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای گروه‌های کم‌درآمد سراسر کشور بود.

دولت سیزدهم هم‌چنین تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بهزیستی و وزارت راه و شهرسازی به منظور ساخت ۱۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی برای خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی به منظور ایجاد زنجیره تأمین نیازهای بخش ساخت مسکن به امضا رساند.

مطلب پیشنهادی:  قیمت رهن و اجاره در آستانه فصل طلایی بازار

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با تأمین زمین مورد نیاز برای احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی، ۳۲ هزار واحد را در مجموعه ساخت قرار داده است و تأمین زمین ۱۸ هزار واحد مسکونی نیز در مرحله صدور پروانه تغییر کاربری و تفکیک اراضی و الحاق به بافت برای ساخت‌وساز قرار دارد.

اکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۰۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن مشارکت کرده‌اند و ثبت‌نام در شهرهایی که با تأخیر زمین مورد نظر در آن تأمین‌ شده، آغاز شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «برای ساخت نهضت ملی مسکن، همکاری بین المللی لازم است» از دلتامگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…