امکان ثبت نام زنان مطلقه در مسکن ملی وجود دارد؟

2
18
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌ و شهرسازی اعلام کرد که زنان مطلقه منعی برای ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن ندارند. این خبر مهمی است که در جزئیات مصوبه این طرح ذکر شده است.
وام برای زنان مطلقه

آیا امکان ثبت نام وام برای زنان مطلقه در طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد؟ با چه شرایطی امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را خواهند داشت؟ یا اینکه کدام بانک به زنان مطلقه وام میدهد؟ این سوالات از جمله مواردی است که در حال حاضر برای بسیاری از بانوان مجرد وجود دارد. همراه دلتامگ باشید تا به این سوالات بپردازیم.

پرداخت وام مسکن از طرف بانک‌ها، طرح مسکن مهر و طرح مسکن ملی، از جمله طرح های دولت ایران، در جهت حل کردن معضل مسکن هست. طرح مسکن ملی، در جهت کمک به خانه دار کردن اقشار ضعیف و متوسط جامعه ارائه شده و بنای دولت بر این است که تا پایان اجرای این طرح، 400 هزار واحد مسکونی در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گیرد. ثبت نام در طرح مسکن ملی، مستلزم آشنایی با این طرح و سایت مربوط به آن می باشد چراکه در صورت خطا، درخواست فرد، رد خواهد شد.

یکی از این طرح‌های دولتی که در جهت حل بحران مسکن وجود دارد، طرح مسکن ملی بوده که از طریق سامانه اقدام ملی مسکن انجام می‌شود.

ازآنجاکه دریافت وام و تسهیلات مسکن ملی برای قشر ضعیف جامعه بوده، دولت موارد خاصی را به‌عنوان شرایط تهران و شهرستان‌ها در نظر گرفته و لازم است که ثبت‌نام‌کنندگان دارای شرایط اعلامی در سامانه مسکن ملی بوده، چراکه بدون وجود هر یک از این شرایط، امکان ثبت‌نام و دریافت وام را از دست خواهند داد.

مدارک لازم برای ثبت نام طرح مسکن ملی 1402

مدارک لازم برای ثبت نام طرح مسکن ملی 1402

  • تصویر کارت ملی متقاضی  و افرادی که تحت تکفل او هستند.
  • تصویر شناسنامه متقاضی و افرادی که تحت تکفل وی هستند.
  • تصویر گواهی سرپرستی، برای افرادی که مشمول شرط سرپرست خانوار می باشند.
  • ۴تصویر گواهی مبنی بر سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا در پنج سال اخیر، طبق موارد زیر:
  • گواهی تحصیل فرزندان
  • مدارک مرتبط با محل تولد متقاضی یا همسر یا فرزندان
  • جواز کسب شاغلین اصناف برای متقاضی یا همسر
  • سابقه پرداخت بیمه، برای متقاضی یا همسر
  • گواهی اشتغال به کار از مراجع دولتی، برای متقاضی یا همسر
  • گواهی پرداخت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان
  • ۵سند مالکیت برای آن گروه از متقاضیان که دارای زمین است.

جزئیات ثبت نام مسکن زنان بالای 35 سال

پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفته است: خانم‌های بالای ۳۵ سال و آقایان بالای ۴۵ سال می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند. همانطور که می‌‌دانید برای ثبت نام در این طرح باید سابقه سکونت پنج‌ ساله را در شهر مورد تقاضای خود داشته باشید.

شرایط ثبت‌نام وام  مسکن 1402

در این طرح امکان ثبت‌نام مسکن ملی زنان مجرد بالای 35 سال تا ۴۵ سال وجود دارد اما با این شرط که قبل از واگذاری زمین، اقدام به ازدواج کرده باشند. البته زنان خودسرپرست، زنان مطلقه و نخبگان علمی با معرفی بنیاد نخبگان و بیماران خاص با معرفی از وزارت بهداشت نیاز به ارائه شرط تاهل ندارند. بنابراین این وام برای زنان مطلقه نیز بر قرار است.

شرایط ثبت نام وام برای زنان مطلقه چگونه است؟

اگر تاکنون به هر دلیلی متقاضیان موفق به ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن نشده‌اند، سامانه نهضت ملی مسکن مجددا برای ثبت نام باز خواهد شد و لازم به ذکر است که برای ثبت‌نام زنان مطلقه در طرح نهضت ملی مسکن هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی:  حق حبس برای زن چیست؟

همچنین قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار تنها متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک عمل است.

زنان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی می‌شوند و آن‌ها نیز بدون ملاک سن، می‌توانند ثبت‌نام کنند بنابراین ثبت نام وام برای زنان مطلقه بلامانع است.

آیا طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن متفاوت است؟

طرح اقدام ملی مسکن و طرح نهضت ملی مسکن امروز هیچ‌گونه تفاوتی با هم ندارند. براساس مصوبه دریافتی از شورای‌عالی مسکن این دو طرح کاملا شبیه به هم هستند و در دسته طرح‌های حمایتی مسکن قرار می‌گیرند. تسهیلات این دو طرح کاملا مشابه به هم است و تمامی امکانات حمایتی موجود در طرح‌های حمایتی مسکن شامل طرح اقدام ملی نیز می‌شود.

آیا طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن متفاوت است؟

شرایط کمیته امداد برای زنان مطلقه سال ۱۴۰۲

بهادری جهرمی: وزارت کار موظف به صدور ضمانت‌نامه تسهیلات اشتغال زنان سرپرست خانوار دهک‌‎های 1 تا 5 درآمدی، تا سقف یک میلیارد ریال بدون نیاز به معرفی ضامن به بانک‌های عامل، شده‌است.
همچنین تقویت منابع قرض‌الحسنه به منظور ایجاد توان و امکانات برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به جامعه هدف و احراز صلاحیت متقاضیان مبنی بر تعیین دهک درآمدی، قرار داشتن در دهک‌های 1 تا 5، و سرپرست خانوار بودن به استناد اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان، از دیگر اقدامات این وزارتخانه در اجرای طرح مصوب دولت خواهد بود.

وام مسکن کمیته امداد برای زنان مطلقه و زنان سرپرست خانوار

نرجس خاتون اسعدی سرپرست دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی، در خصوص ودیعه مسکن به زنان سرپرست خانوار و ثبت نام وام برای زنان مطلقه اظهار کرد: گزارش مددکاری ملاک نیازمندی خانواده است و برای پرداخت وام زنان سرپرست خانوار ۱۴۰۲ و وام برای زنان مطلقه شرط لازم این است که آن‌ها باید از خانواده پرجمعیت باشند.

با وجود پیگیری‌های مکرر برای تصویب سرانه ودیعه مسکن بانوان سرپرست خانوار به میزان ۱۰۰ میلیون تومان، در دستورالعمل جامع مالی سازمان مبلغ ۲۴ میلیون تومان درج شده‌ است.

اسعدی افزود : ودیعه مسکن پرداخت شده به جامعه هدف، بلاعوض‌ بوده و فاقد سود بانکی است. اکنون ۲۵۸ هزار و ۸۰۰ خانوار تحت پوشش این دفتر هستند و حدود ۶ هزار خانوار ثبت‌شده در سامانه سازمان در صف نوبت دریافت مستمری قرار دارند که مقدمات اولیه جذب آنان انجام شده‌ است. حدود ۹۷ درصد از خانواده‌های زن سرپرست تحت پوشش و ثبت‌شده در سامانه از مستمری ماهیانه برخوردار هستند.

شرایط مدت سکونت در شهر مورد تقاضا

  • برای افرادی که از كلان شهرها، به سایر شهرهای كشور مهاجرت کرده‌اند، سابقه سکونت ۱ ساله، ملاک و شرط پرداخت وام و تسهیلات مسکن ملی می باشد.
  • شرط حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا در مورد كارمندان دولت كه به استناد حكم دستگاه متبوع خود منتقل شده اند، اجرا نمی گردد، به استثناء کارمندان استان تهران.

2 دیدگاه

  1. سعیده

    25 فروردین 1401 در 10:34 ب.ظ

    سلام.زنه مطلقه ۲۷ سالمه..خونه ندارم هیچی ندارم..سربار پدر مادر پیرم هستم ک اونام خونه ندارن…کمیته امدادهم منو ثبت نام نمیکنه میگه چون کارگر کارخانه هستی وبهت حقوق میدن جزو نیازمندان نیستی…خدا شاهده هیچکسم نمیاد منو بگیره خلاص شم..من چه خاکی کنم تو سرم..شبی نیس ک ب خودکشی فکر نکنم..توروخدا اگر مسّولی صدای منو میشنوه یکاری برام بکنه….۰۹۰۵۰۸۹۹۲۳۲

    پاسخ

  2. حبیب

    26 دی 1402 در 12:23 ب.ظ

    برای افزایش طلاق خیلی خوبه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

آیا با گرفتن اسکرین شات مجازات می‌شوید؟

همان‌طور که می‌دانید جرایمی که در دنیای تکنولوژی انجام می‌شود اغلب با موبایل و کامپیوتر و …