شکافی بزرگ مابین قدرت مسکن و قدرت خرید مردم

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
کارشناس بازار مسکن: جهش قیمت با افزایش قیمت تفاوت زیادی دارد.
جهش قیمت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از دانیال زهتابیان- کارشناس بازار مسکن، شکاف مابین قیمت مسکن و قدرت خرید مردم هنوز به درجه‌ای نرسیده که ما جهش قیمت مسکن داشته باشیم.

دانیال زهتابیان اظهار کرد: تفاوت جهش قیمت با افزایش قیمت بیشتر از حد تصور است، افزایش قیمت با شیب ملایمی اتفاق می‌افتد که گزارش‌های فصلی نشان می‌دهد که قیمت مسکن در شش ماهه اول رشد ۱.۸ درصدی یا دو درصدی داشته که ما این رشد را با شیب ملایم طی می‌کنیم.

همچنین اضافه کرد: تعداد معاملات مسکن در آذرماه امسال نسبت به آذرماه سال گذشته ۲۸۸ درصد رشد داشته ولی نرخ رشد مسکن همان ۱.۸ درصد است پس نشان می‌دهد که ما همچنان در رکود هستیم.

این کارشناس بازار مسکن افزود: تا پایان سال درخصوص جهش قیمت مسکن در کشور نباید امیدوار بود.

وی بیان کرد: در سه ماهه پایانی سال، تعداد معاملات بیشتری را در بنگاه املاک شاهد هستیم و طبق آمار بانک مرکزی و اسناد و املاک و اسکان سالانه این روال وجود داشته است‌.

مطلب پیشنهادی:  دخالت ترکیه‌ای‌ها برای ساخت مسکن حمایتی، صحت دارد؟

زهتابیان گفت: با توجه به اینکه سال جدید همواره با تورم همراه است در انتهای هر سال خریداران و سرمایه‌گذاران بازار مسکن به سمت خرید روانه می‌شوند.

این صاحب نظر در حوزه مسکن اضافه کرد: شکافی که هم اکنون بین قدرت خرید مردم و قیمت مسکن وجود دارد هنوز به درجه‌ای نرسیده که باعث این شود که ما جهش قیمت مسکن داشته یا از دوران رکود خارج شویم.

در پایان عنوان کرد: باید این را در نظر بگیریم که ما همچنان در رکود هستیم و اگر بحث افزایش قیمت مسکن در هر ماه اتفاق می‌افتد، این افزایش ناشی از انتظارات تورمی خود مردم است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «سرعت رشد نرخ اجاره مسکن کند شد» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…