دخالت ترکیه‌ای‌ها برای ساخت مسکن حمایتی، صحت دارد؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بجز یک شرکت ترک که از قبل در پروژه مسکن مهر شهر‌های جدید پردیس و پرند فعال بود، ماههاست که خبری از حضور دیگر شرکت‌های خارجی نیست.
تولید و تامین مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصاد24، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: مسئولان دولتی بر استفاده از توان بخش خصوصی و انبوه‌سازان داخلی در طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) تاکید کرده‌اند.

کاهش هزینه‌های ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از یک سو و ارتقای فناوری ساخت، کاهش قیمت تمام شده و تهاتر نفت در شرایط تحریم از سوی دیگر علت استفاده از شرکت‌های خارجی بود.

حدود سه ماه قبل یک عضو شورای عالی مسکن گفته بود که در مذاکره با شرکت‌های خارجی به عدد کمتر از متری ۳ میلیون تومان رسیده‌ایم. اوایل آذرماه رستم قاسمی از سازندگان ایرانی خواست در بحث ورود تکنولوژی و فناوری به کشور اقدامات لازم را انجام دهند. در اواخر آبان ماه مذاکره با شرکت‌های چینی برای ورود فناوری‌های نوین ساخت و ساز مسکن به کشور انجام شد.

اما روز ۱۸ اسفندماه 1400، وزیر راه و شهرسازی بر فعال کردن انبوه‌سازان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و بهره‌مندی از توان بخش خصوصی در تولید و تامین مسکن در تمامی استان‌های کشور تاکید کرد.

مطلب پیشنهادی:  بررسی قیمت خرید آپارتمان در محله امام حسین

دخالت ترکیه‌ای‌ها برای ساخت مسکن حمایتی صحت دارد؟

مسئولان وزارت راه و شهرسازی از جمله قاسمی وزیر و محمودزاده معاون او گفته بودند که قرار نیست خارجی‌ها مسکن بسازند. بلکه فناوری وارد می‌کنند. محمودزاده در این خصوص گفته بود که اگر مذاکره با خارجی‌ها به نتیجه نرسد با توان بخش داخلی کار‌ها را جلو می‌بریم.

تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است: «انشاءالله از اوایل سال آینده یک نهضت بزرگ ساخت و ساز در کشور خواهیم داشت».

پیشنهاد مطالعه: مطلب «اتهام امضافروشی مهندسان ناظر را قبول نداریم» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …