محله های مناسب تهران برای مجردها کدام است؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
از بین ۵۰ محله‌ای که در تابستان امسال بیشترین آگهی‌های اجاره آپارتمان را در تهران داشته‌اند، در ۳۰ محله بیش از نیمی از آگهی‌های اجاره مسکن با گزینۀ «مناسب مجرد» به نمایش گذاشته شده‌اند.
محله های مناسب تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محله های مناسب تهران برای مجردها براساس آگهی های مندرج در سایت های ملکی شامل محله های نواب و جردن با 70 درصد از کل آگهی ها است.

افزایش تمایل به زندگی مجردی یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی شمرده می‌شود که طی یک دهه اخیر در سبک زندگی ایرانیان رخ داده است. گزارش‌های مرکز آمار نشان می‌دهد بیش از ۱۰ میلیون ایرانی بالای ۲۰ سال هرگز ازدواج نکرده‌اند.

کدام محله‌های تهران آگهی اجاره آپارتمان مناسب مجرد بیشتری دارند؟ از بین ۵۰ محله‌ای که در تابستان امسال بیشترین آگهی‌های اجاره آپارتمان را در تهران داشته‌اند، در ۳۰ محله بیش از نیمی از آگهی‌های اجاره مسکن با گزینۀ «مناسب مجرد» به نمایش گذاشته شده‌اند.

بر اساس این آمار، مجردها در محله‌های جردن، نواب و سلسبیل حق انتخاب بیشتری نسبت به سایر محله‌ها دارند. جردن، نواب، سلسبیل یا حتی جیحون در منطقه 10 تهران به محله‌هایی محبوب برای مستأجران مجرد تهرانی تبدیل شده‌اند.

به نظر می‌رسد نزدیکی به مرکز شهر که اغلب بازارهای تجاری قدیمی تهران در آنجا قرار دارند، مهم‌ترین فاکتور برای سکونت این افراد و به نوعی محله های مناسب تهران برای مجردها به حساب می‌آید.

مطلب پیشنهادی:  روند رو به رشد تقاضای غیرمصرفی در بازار ملک

بافت متراکم، دسترسی آسان به بافت تجاری، خانه‌هایی با متراژ کمتر، هزینه‌های پایین‌تر اجاره‌بها و زندگی و گذشته محلات منطقه ۱۰ تهران می‌تواند از مهمترین عوامل این محبوبیت باشد.

نکته مشترک در میان تمامی محله‌هایی که در این گروه قرار گرفته‌اند، وجود خانه‌های کوچک‌ساخت است که طبیعتاً با قیمت پایین‌تری هم ارائه می‌شوند. البته خانواده‌های بیش از یک نفر برای زندگی و حتی جای دادن اثاث خود در آن با مشکل مواجه می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «ورود دلالان به بازار مسکن برای محافظت از سرمایه مقابل تورم» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…