قیمت رهن و اجاره در کنار زاینده رود نجومی شد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی قیمت مسکن در اصفهان نشان می‌دهد که قیمت رهن و اجاره در محله لوکس آینه خانه اصفهان با رهن میلیاردی و اجاره چند ده میلیونی آگهی می‌شوند.
خرید خانه در ملاصدرا اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، اعداد و ارقام رهن و اجاره در محله آینه‌ خانه نجومی است. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد بخشی از املاک این محله در حال حاضر مستأجر دارند و بخشی برای یافتن مستأجر آگهی شده‌اند.

در محله آینه خانه اصفهان برای یک آپارتمان نوساز 150 متری باید ماهانه حدود 10 میلیون تومان اجاره پرداخت کنید.

بازار رهن و اجاره آپارتمان در محله آینه‌خانه بسته به محل قرار‌گیری آپارتمان، متراژ و امکانات در چند دسته قرار می‌گیرد و گران‌ترین آن‌ها در بیشتر مشاهدات بیش از دو میلیارد تومان ودیعه دارند.

بررسی قیمت مسکن در این محله نشان می‌دهد که اجاره‌نشینی در محله آینه‌ خانه از مالک‌بودن در مناطق متوسط شهر اصفهان هزینه بیشتری دارد.

برای مثل چند ایستگاه اتوبوس بالاتر در محله حمزه اصفهانی یک آپارتمان 90 مترمربعی نوساز دو میلیارد و 700 میلیون تومان قیمت دارد یا در محله باغ‌دریاچه آپارتمانی 160 مترمربعی و 15 سال‌ساخت با قیمت سه میلیارد و 600میلیون تومان آگهی شده‌است؛ ولی رهن یک سال پنت‌هاوسی 450 مترمربعی در آینه‌خانه برابر با چهار میلیارد تومان است.

بررسی قیمت مسکن در اصفهان

در بخش دیگری از آینه‌ خانه آپارتمانی 400 مترمربعی و پنج سال ساخت با ودیعه سه میلیارد تومانی آگهی شده‌ است و یک واسطه مدعی‌ است هفته آخر شهریور آپارتمانی 440 مترمربعی با 13 سال عمر را با ودیعه سه میلیارد تومانی اجاره داده ‌است. آپارتمان‌هایی با ودیعه سه یا چهار میلیارد تومانی در این محله کم نیست.

مطلب پیشنهادی:  ۷۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شد

این آپارتمان‌ها در بیشتر مشاهدات بزرگ‌تر از 400 مترمربع هستند و امکانات لوکسی دارند. دسته بعدی آپارتمان‌های اجاره‌ای این محله بین یک میلیارد و 500 میلیون تومان تا سه میلیارد تومان رهن می‌شوند. این آپارتمان‌ها نسبت به دسته اول امکانات کمتری دارند.

آپارتمانی 270 مترمربعی و نوساز با ودیعه دو میلیارد و 700 میلیون تومانی، آپارتمانی 250 مترمربعی و دو سال ساخت با ودیعه یک میلیارد و 600 میلیون تومانی و آپارتمانی 220 مترمربعی و پنج سال ساخت مجهز به امکانات خاص با رهن دو میلیارد تومان از جمله املاک اجاره‌ای این محله هستند.

گاهی مالک در کنار ودیعه میلیاردی، اجاره ماهانه هم دریافت می‌کند؛ مانند آپارتمانی 240 مترمربعی و نوساز با رهن یک میلیاردی و اجاره ماهانه 30 میلیون تومان یا آپارتمانی 190 مترمربعی نوساز و خوش‌جا که با رهن سه میلیاردی و اجاره ماهانه سه میلیون تومان آگهی شده‌است. در بخشی از محله آینه‌خانه نیز ودیعه کمتر از یک میلیارد تومان است؛ ولی اجاره ماهانه بالاتر از 10 میلیون تومان تعیین می‌شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «تمایل سرمایه‌‌گذاران به خروج از بازار مسکن» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…