سهمیه جدید مسکن گلستان در طرح نهضت ملی ابلاغ شد

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
ثبت‌‌نام از متقاضیان واجد شرایط در ۱۰ شهر استان گلستان در نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهر آغاز شده و قرار است سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود.
سهمیه جدید مسکن گلستان در طرح نهضت

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان، از طرح دولت برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکن در طول ۴ سال در کشور، سهمیه جدید مسکن گلستان برای تولید ۹۳ هزار و ۹۳۳ واحد به استان ابلاغ شد

حسین محبوبی افزود: از این تعداد ۶۱ هزار و ۹۰۲ واحد مسکن شهری است که به یک‌هزار و ۸۵۸ هکتار زمین نیاز دارد و ۲۸ هزار واحد مسکن روستایی است که تامین زمین و ساخت آن بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: سهمیه سالانه مسکن شهری گلستان ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد در سال است که ۵ هزار و ۳۷۷ واحد آن در گرگان، ۲ هزار و ۳۵۴ واحد در گنبدکاووس و بقیه در ۲۷ شهر دیگر استان ساخته می‌شود.

 محبوبی گفت: ۴ هزار و ۳۱ واحد مسکن شهری استیجاری هم به شهر‌‌های استان مربوط است که صاحبان زمین‌‌های شهری می‌توانند با ساخت مسکن برای اجاره از این سهمیه استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی:  یارانه شهرداری به سازندگان شمال پایتخت

وی یادآور شد: طبق ابلاغیه قبلی طرح جهش تولید مسکن، سهم استان گلستان، هر سال ۱۹ هزار و ۳۰۰ واحد شامل ۱۷ هزار و ۴۰۰ واحد شهری و ۲ هزار واحد هم روستایی بود که در ابلاغیه جدید سهم مسکن روستایی افزایش یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سبز بودن فرم جیم یعنی نداشتن مالکیت منزل مسکونی، استفاده نکردن از تسهیلات دولتی مسکن، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا را از شرایط اصلی برای نام‌نویسی در این طرح دانست.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «از ماجرای خانه های 25 متری تهران سوء برداشت شده؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…