8 گیاه آپارتمانی سمی برای گربه ها + جایگزین آنها

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بسیاری از گیاهان آپارتمانی می‌توانند برای گربه‌ها سمی باشند و باعث مشکلات جدی سلامتی شوند.
گیاه آپارتمانی سمی برای گربه
شاید تا به حال به این موضوع دقت نکرده باشید که از گیاه آپارتمانی سمی برای گربه ها نگهداری می‌کنید. در این مقاله از مجله دلتا به بررسی برخی از رایج‌ترین گیاهان آپارتمانی سمی برای گربه ها می‌پردازیم و راهکارهایی برای جلوگیری از مسمومیت ارائه می‌دهیم.

گیاه آپارتمانی سمی برای گربه ها

نگهداری از گیاهان آپارتمانی می‌تواند فضای زندگی شما را زیباتر و هوای داخلی را تمیزتر کند. اما اگر گربه‌ای دارید که به گیاهان علاقه دارد، باید دقت بیشتری به خرج دهید.

گیاه پتوس

گیاه پتوس که به عنوان «پیچک شیطان» نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است که به دلیل سازگاری بالا و نگهداری آسان بسیار محبوب است. با این حال، این گیاه آپارتمانی سمی برای گربه ها شناخته شده است.

گیاه آپارتمانی سمی برای گربه

پتوس حاوی کریستال‌های نامحلول کلسیم اکسالات است که در صورت بلعیدن، می‌تواند باعث تحریک شدید دهان، زبان و گلو، همچنین استفراغ و مشکل در بلع شود. برای جایگزین پتوس، گیاه پول چینی را پیشنهاد می‌کنیم.

لیلیوم

لیلیوم‌ها یکی از زیباترین گل‌های آپارتمانی هستند، اما تمامی بخش‌های این گیاه از جمله گل، برگ و حتی گرده آن برای گربه‌ها بسیار سمی است. بلعیدن مقدار کمی از این گیاه می‌تواند منجر به نارسایی شدید کلیه و حتی مرگ گربه‌ها شود. علائم مسمومیت شامل استفراغ، ضعف، کاهش اشتها و کم‌آبی شدید است. جایگزین این گیاه آپارتمانی سمی برای گربه ها می‌توانید از گل ارکیده استفاده کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا که به دلیل خواص درمانی‌اش بسیار محبوب است، برای گربه‌ها سمی محسوب می‌شود.

گیاه آپارتمانی سمی برای گربه

این گیاه حاوی ترکیباتی به نام ساپونین‌ها و آنتراکینون‌ها است که در صورت بلعیدن می‌تواند باعث تحریک دستگاه گوارش، استفراغ، اسهال و تغییرات در رفتار گربه شود. جایگزین این گیاه سمی برای گربه ها می‌توانید از هاوورتیا نگهداری کنید.

دیفن‌باخیا

دیفن‌باخیا، گیاهی با برگ‌های زیبا و بزرگ که در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شود. این گیاه آپارتمانی سمی برای گربه ها حاوی کریستال‌های اکسالات کلسیم است که می‌تواند باعث سوزش شدید دهان و گلو، تورم لب‌ها و زبان و در نهایت مشکلات تنفسی و گوارشی در گربه‌ها شود. علائم مسمومیت شامل ترشح بیش از حد بزاق، استفراغ و مشکل در بلعیدن است. جایگزین این گیاه می‌توانید گل مارانتا استفاده کنید.

آزالیا

آزالیا یک گیاه گل‌دار زیبا است که معمولاً در آپارتمان‌ها نگهداری می‌شود. اما این گیاه برای گربه‌ها بسیار سمی است. تمامی قسمت‌های آزالیا حاوی ترکیباتی به نام گلیکوزیدهای گرانوتوکسین هستند که می‌توانند باعث استفراغ، اسهال، ضعف، و در موارد شدیدتر، افت فشار خون و حتی کما در گربه‌ها شوند. برای جایگزین این گل زیبا می‌توانید از کاملیا نگهداری کنید.

مطلب پیشنهادی:  چرا بعضی‌ها خاک می‌خورند؟

گل نرگس

گل نرگس با گل‌های زرد و زیبایش در فصل زمستان بسیار محبوب است. با این حال، تمامی قسمت‌های این گیاه به ویژه پیاز آن، حاوی ترکیبات سمی مانند لیکورین هستند که می‌تواند باعث استفراغ، اسهال و در موارد شدید، تشنج و مرگ در گربه‌ها شود.

گیاه سانسوریا

سانسوریا که به نام «زبان مادر شوهر» نیز شناخته می‌شود، یک گیاه آپارتمانی محبوب است که به دلیل مقاوم بودن و نیاز کم به مراقبت بسیار محبوب است.

گیاه آپارتمانی سمی برای گربه

سانسوریا حاوی ساپونین‌های سمی است که می‌توانند باعث تحریک دستگاه گوارش، استفراغ، اسهال و حالت تهوع در گربه‌ها شوند. برای جایگزینی این گیاه می‌توانید از کالاتهآ نگهداری کنید.

گیاه زاموفیلیا

زاموفیلیا که به دلیل ظاهر زیبا و مقاومت بالا در برابر شرایط نامساعد محیطی بسیار محبوب است، جزو لیست گیاه آپارتمانی سمی برای گربه ها محسوب می‌شود. تمامی بخش‌های زاموفیلیا حاوی کریستال‌های اکسالات کلسیم هستند که می‌توانند باعث تحریک دهان، گلو و دستگاه گوارش گربه‌ها شده و علائمی مانند استفراغ و اسهال ایجاد کنند.

چگونه از مسمومیت گربه‌ها با گیاهان جلوگیری کنیم؟

  • گیاهان سمی را در مکان‌های دور از دسترس قرار دهید: اگر نمی‌توانید از داشتن گیاهان سمی خودداری کنید، آن‌ها را در مکان‌هایی قرار دهید که گربه‌ها به آن‌ها دسترسی ندارند، مانند قفسه‌های بلند یا گلدان‌های آویزان.
  • از گیاهان غیر سمی استفاده کنید: به جای گیاهان سمی، از گیاهانی که برای گربه‌ها بی‌خطر هستند مانند گیاه عنکبوتی، نخل اریکا و سرخس بوستون استفاده کنید.
  • مراقبت‌های اورژانسی: اگر فکر می‌کنید گربه شما گیاه سمی خورده، فوراً با دامپزشک تماس بگیرید. نشانه‌های مسمومیت ممکن است بلافاصله یا چند ساعت پس از بلع ظاهر شوند، بنابراین اقدام سریع بسیار مهم است.

گیاه آپارتمانی سمی برای گربه

با شناخت گیاهان سمی می‌توانید از مسمومیت گربه‌های خود جلوگیری کنید و محیطی امن و سالم برای همه اعضای خانواده ایجاد کنید. در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم با خواندن مقاله 5 راز شادابی گیاهان آپارتمانی، خانه‌ای سبز و شاداب داشته باشید.

تعداد کلمات مطلب: 722

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

عاشق کردن مردان با سیاست های جذاب و جالب

عاشق کردن مردان موضوعی پیچیده است که نیاز به فهم عمیق از روانشناسی و رفتارهای انسانی دارد.…