چرا بعضی‌ها خاک می‌خورند؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تمایل به خوردن خاک ممکن است به علت عوامل فیزیولوژیکی و روانشناختی رخ دهد. در برخی موارد، نقص‌های سیستم ایمنی در بدن و کمبود بعضی از منابع معدنی می‌تواند عاملی در مصرف خاک باشد.
تمایل به خوردن خاک

تمایل به خوردن خاک در بعضی انسان‌ها به دلایلی پزشکی اتفاق می‌افتد. در صورتی‌که این اختلال به موقع درمان شود جلوی ورود میکروب‌های زیادی به بدن گرفته خواهد شد. با ما در دلتامگ همراه باشید.

تمایل به خوردن خاک

مصرف خاک یا همان اختلال پیکاسیسم، به عنوان یک رفتار غیرمعمول و عجیب شناخته می‌شود. علت اصلی و دقیق این رفتار هنوز کاملا مشخص نیست و ممکن است به عوامل متعددی بستگی داشته باشد.

علل پیکاسیسم

تمایل به خوردن خاک، که با اصطلاح پزشکی پیکاسیسم نیز شناخته می‌شود، می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. برخی از دلایل احتمالی عبارتند از:

1. کمبود مواد معدنی

خاک حاوی مقادیر مختلفی از عناصر معدنی است که در برخی موارد ممکن است بدن به آنها نیاز داشته باشد. در صورتی که بدن کمبود عناصر معدنی داشته باشد، شاید تمایل به خوردن خاک به عنوان یک راه کاذب برای تأمین این عناصر به وجود بیاید.

2. نقش روانشناختی

تمایل به خوردن خاک ممکن است در برخی موارد به عوامل روانشناختی مرتبط باشد، مانند اضطراب، استرس، اختلالات تغذیه‌ای، اختلالات رفتاری و اختلالات روانی. برخی افراد ممکن است در صورت احساس ناراحتی روحی و روانی، به خوردن خاک روی آورند.

مطلب پیشنهادی:  با این آرایش جذاب، چشمان خود را درشت کنید

تمایل به خوردن خاک

3. فرهنگ و باورهای محلی

در برخی فرهنگ‌ها و محلات، خوردن خاک به عنوان یک باور مرتبط با درمان بیماری‌ها، تقویت ایمنی بدن یا جلوگیری از آسیب‌های روحی و روانی مرسوم است. این باورها می‌توانند در برخی افراد تمایل به خوردن خاک را تحریک کنند.

4. عوامل فیزیولوژیکی

عوامل فیزیولوژیکی مانند عوامل ژنتیکی، اختلالات هورمونی، مشکلات روده، بارداری و تغییرات در سطح آهن و عناصر معدنی ممکن است بر تمایل به خوردن خاک تأثیرگذار باشند.

مهم است بدانید که تمایل به خوردن خاک یا هرگونه مواد غیرقابل هضم برای بدن به طور کلی مضر است و می‌تواند به عوارض جدی سلامتی منجر شود. اگر خود یا کسی اطرافتان به این رفتار مشتاق است، بهتر است با یک پزشک متخصص یا مشاور روانشناسی مشورت کنید تا علت این رفتار را بررسی و درمان مناسب را تعیین کنند.

پیشنهاد مطالعه: معجزه مورینگا: درخت زندگی را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

فواید کوهنوردی ناشتا

ورزش کردن به صورت ناشتا یا روزه داری ، یکی از روشهای تمرینی است که گاها توسط ورزشکاران یا …