خواص درمانی حنا برای دست و پا

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استفاده از یک ماده گیاهی در طب سنتی که برای درمان و بهبود بسیاری از مشکلات مربوط به دست و پا، کاربرد دارد .و با مزایای بسیاری همراه است.
فواید حنا

حنا گیاهی است طبیعی با خواص درمانی بسیار بالا و از جمله فواید حنا می‌توان به تاثیر آن بر روی کف دست و کف پا اشاره کرد. استفاده از این گیاه از دیرباز تا کنون در میان مردم رایج بوده و از ریشه و برگ آن استفاده‌های مختلفی شده است. در این مقاله از مجله دلتا قصد داریم شما را با فواید حنا برای دست و پا آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

مزایا و فواید حنا برای دست و پا

حنا، خواص درمانی بسیاری در طب سنتی دارد و بسیاری از افراد بر این باورند که اگر مواد شیمیایی با این گیاه ترکیب شود، از خاصت آن کاسته خواهد شد. در کنار خواصی که این ماده دارد، به بررسی فواید حنا برای مشکلات مربوط به دست و پا خواهیم پرداخت.

فواید حنا

  1. کنترل تعریق کف دست و پا

تعریق بیش از حد دست و پا، یکی از موارد شایعی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند و ممکن ست سراغ روش‌های درمانی بروند که اثربخشی چندانی هم نداشته باشد. اما شما می‌توانید خمیر برگ حنا، برگ سدر و برگ هلو را تهیه کرده و بر روی دست و پا قرار دهید تا از میزان عرق کردن این نواحی کاسته شود، به علاوه این که در پیشگیری از بروز مشکلات پوستی نیز موثر خواهد بود.

  1. درمان دردهای آرتروزی

آن دسته از افرادی که از دردهای عضلانی ناشی از آرتروز و آرتریت رنج می‌برند، می‌توانند حنا را روی کف دست بزنند. این ماده روی اعصاب، تاثیر خنک کنندگی می‌گذارد و در نهایت، از میزان درد کاسته می‌شود.

  1. رفع بوی بد پا

اگر از بوی بد پا ناراضی هستید، پودر حنا را با آب ترکیب کنید تا مایه خمیری شکل بدست آید و آن را به کف پا بزنید. این مورد، یکی از راهکارهای طبیعی حذف بوی بد پا می‌باشد.

مطلب پیشنهادی:  هزاران سال است مردم این روستا در دل صخره‌ها زندگی می‌کنند!

فواید حنا

  1. تقویت پوست کف دست و پا

برای افرادی که مشاغل سخت دارند و بیشتر با دست‌ها کار می‌کنند و کف دست در معرض آسیب قرار می‌گیرد، می‌توانند حنا را به کف دست بزنند، تا پوست دست به مرور ضخیم‌تر شود و پوست در برابر آسیب‌های محیطی مقاومت بیشتری پیدا کند.

  1. درمان مشکلات پوستی

یکی از فواید حنا برای آن دسته از افرادی است که دچار اگزمای پوستی شده‌اند و یا زخم‌های باز در نواحی دست و پا دارند. استفاده از حنا کمک می‌کند تا پوست در برابر عوامل بیماری‌زا و عفونت‌ها، مقاومت بیشتری نشان دهد.

توجه داشته باشید که حنا را می‌توانید به تنهایی استفاده کنید و یا با آب ترکیب کنید تا مایه خمیری شکل به دست آید و آن را بر روی ناحیه مورد نظر بزنید.

تعداد کلمات مطلب: 426

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

نو کردن و نگهداری از ظروف چوبی با 3 راهکار کاربردی

نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه نیازمند مراقبت‌های بسیاری است. ظروف چوبی از محبوبیت بالایی ب…