تالاب میانکاله، تماشای پرندگان مهاجر

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لذت تماشای انواعی از پرندگان و گونه‌های گیاهی در منطقه‌ای بکر در نزدکی بهشهر.
تالاب میانکاله

تالاب میانکاله، یکی از شگفتی‌های شمال ایران است که در نزدیکی بهشهر واقع شده و مامنی امن برای پرندگان مهاجر به حساب می‌آید. پوشش گیاهی و جانوری خاص این منطقه، باعث شده تا هر ساله افراد زیادی از آن دیدن کنند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به معرفی جاذبه‌های گردشگری تالاب میانکاله بپردازیم.

نگاه کلی به تالاب میانکاله

تالاب میانکاله که با عنوان تالاب میان قلعه نیز شناخته می‌شود، یکی از جاهای دیدنی مازندران و منطقه بهشهر به حساب می‌آید و آب و هوای آن به گونه‌ای است که پرندگان در فصل‌های سرد سال، به مناطق گرم‌تر مهاجرت می‌کنند، از این رو، یکی از بکرترین مناطق برای تماشای پرندگان مهاجر مانند فلامینگو، پلیکان و عقاب دریایی دم سفید می‌باشد. از طرفی، انواعی از درختان انار ترش و بوته تمشک در این طبیعت زیبا به خوبی دیده می‌شوند.

تالاب میانکاله

این نکته را در نظر داشته باشید که تالاب میانکاله جزء مناطق تحت حفاظت یونسکو است و برای بازدید از آن نیاز به کسب مجوزهای خاص است و همین امر باعث شده که طبیعت آن همچنان بکر و دست نخورده باقی بماند. از دیگر گونه‌های کمیاب در این تالاب می‌توان به عروس غاز، غاز پا زرد، طاووسک و چنگر که نسل‌شان رو به انقراض است، اشاره کرد که به همین خاطر، شکار در این منطقه، ممنوع اعلام شده است.

مسیر دسترسی به تالاب میانکاله

تالاب میانکاله، در 45 کیلومتری بهشهر قرار دارد و برای رسیدن به آن، ابتدا وارد ساری شوید که بعد از آن، دو مسیر پیش روی‌تان خواهد بود. 1) مسیری با مسافت 46 کیلومتر که باید خود را به بندر امیرآباد برسانید و بعد از آن به سمت شرق، حرکت کنید و بعد از طی 5 کیلومتر، به این تالاب زیبا خواهید رسید. با اینکه مسیر کمی طولانی است، اما با جاذبه‌های بسیاری روبرو خواهید شد.

مطلب پیشنهادی:  یک دوست خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

2) در این مسیر که کوتاه‌تر از مسیر قبل است، از ساری به سمت نکا حرکت کنید و بعد از طی 56 کیلومتر و گذشت از بهشهر، به تالاب خواهید رسید.

بهترین زمان بازدید تالاب میانکاله

فصل پاییز و زمستان و در واقع نیمه دوم سال که آب و هوا معتدل‌تر است و پرندگان بیشتری به این منطقه می‌آیند، بهترین زمان برایرفتن به تالاب میانکاله است که علاوه بر پرنده نگری می‌توانید از دیدن درختان انار و تمشک نیز لذت ببرید.

تالاب میانکاله

جاهای دیدنی اطراف تالاب میانکاله

اگر یک روزه به این منطقه سفر کردید و فرصت کافی داشتید، بازدید از مناطق زیر را هم در برنامه خود قرار دهید.

  • دشت ناز ساری

دشت ناز، یکی از جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی تالاب میانکاله است که یکی از پناهگاه‌های حیات وحش است و می‌توانید از تماشای گوزن زرد ایرانی و پوشش گیاهی خاص منطقه لذت ببرید.

  • گوهر تپه

تپه تاریخی در 11 کیلومتری بهشهر که یکی از قدیمی‌ترین زیستگاه‌ها در این منطقه است و بیش از 7000 سال قدمت دارد.

  • جزیره آشوراده

برای رسیدن به این جزیره زیبا، باید به سمت بندر ترکمن حرکت کنید و سپس با قایق، به این منطقه برسید. انواعی از حیوانات مانند فلامینگو، پرستو و انواعی از ماهی‌ها در این منطقه زندگی می‌کنند.

 

تعداد کلمات مطلب: 506

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

از بین بردن خط اخم ابرو در خانه

از بین بردن خط اخم و خطوط ابرو در خانه ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما با استفاده از روش‌ه…