راهنمای سفر به تبریز، شهر بدون گدا در ایران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سفر به تبریز، یکی از اصیل‌ترین و زیباترین شهرهای ایران که با سخاوتمندی ریشه معضل تکدی‌گری را از بین برده‌اند، برای همه ما جالب خواهد بود.
سفر به تبریز

سفر به تبریز، سومین کلانشهر ایران می‌تواند سفری هیجان‌انگیز به قلب تاریخ باشد. شهر تبریز از لحاظ گردشگری جاهای دیدنی بسیاری دارد. در این مقاله از مجله دلتا، راهنمای سفر به تبریز را بررسی خواهیم کرد. از مسافت این شهر تا تهران خواهیم گفت و غذاهای لذیذ و سوغاتی‌های این شهر را معرفی خواهیم کرد.

فاصله تهران تا تبریز

فاصله تهران تا تبریز حدود 620 کیلومتر است که حدود 7 الی 8 ساعت رانندگی، 12 ساعت با قطار و حدود 1 ساعت با هواپیما راه دارد. هر کدام از این راه‌ها، زیبایی منحصر‌به‌فرد خودشان را دارند.

سفر به تبریز

برای مثال، اگر با ماشین شخصی این مسیر را طی کنید، از آزادراه قزوین-زنجان به سمت تبریز حرکت خواهید کرد. این مسیر یکی از زیباترین جاده‌های ایران است به خصوص اگر از مسیری بروید که آلاداغلار را ببینید.

سوغات تبریز

مهم‌ترین و اصیل‌ترین سوغاتی تبریز، فرش و قالی این شهر است که تبریز را از سوی شورای جهانی صنایع دستی به شهر جهانی فرش ملقب کرده است. از دیگر سوغاتی های تبریز به شیرینی قرابیه خوشمزه می‌توانیم اشاره کنیم. این شیرینی به قدری خوشمزه و اصیل است که در اکثر مراسمات عقد و عروسی از آن برای پذیرایی استفاده می‌کنند.

سوغات تبریز

سوغاتی بعدی تبریز، کفش چرم آن است که به صورت دست‌دوز ارائه می‌شود. از دیگر سوغاتی های تبریز به شیرینی نوقا، شیرینی اریس و صنایع دستی سوماک نام برد. سوماک نوعی گلیم سوزنی فرش‌نما با ورنی است.

غذاهای تبریز

از غذاهای خوشمزه تبریزی به کباب بناب، دیزی سنگی، کوکوی سبزی تره، خورشت آلو هویج، سوتی‌پلو، دلمه برگ مو، کوفته تبریزی و آش یخ اشاره کنیم. البته پیشنهاد می‌کنیم اگر سفر به تبریز را انتخاب کردید، حتماً در رستوران‌ها کوفته تبریزی آن را امتحان کنید.

مطلب پیشنهادی:  میدان مشق، بهشتی آرام در دل تهران پاییزی

جاهای دیدنی تبریز

از جمله جاهای دیدنی تبریز به بازار قدیمی تبریز، موزه قاجار، پارک ائل گلی، مسجد کبود، مقبره اشعرای تبریز، برج ساعت، ارگ تبریز، موزه صدا، رصدخانه مراغه، آلاداغلار، جنگل‌های ارسباران، مقبره دو کمال و برج آتشنشانی اشاره کنیم.

تبریز شهر بدون گدا

تبریز اولین و تنها شهر بدون گدا ایران است. درواقع این شهر و مردمانش، با رفع معضل اجتماعی تکدی‌گری توانست اولین و تنها شهر بدون تکدی ایران شود. این مشکل توسط مردم، بزرگان و کسبه تبریزی برطرف شد. آن‌ها با تامین نیازها و مایحتاج روزانه و ماهانه افراد نیازمند این مشکل را حل کردند.

شهر بدون گدای ایران

جالب است بدانید که در تبریز، موسسات خیریه بسیاری وجود دارد که برخی از آن‌ها قدمتی 70 ساله دارند. مردم سخاوتمند تبریز هم کمک‌های مالی خود را به این صندوق‌ها واریز می‌کنند. ادامه این موضوع باعث شد تا دیگر گدایی در این شهر وجود نداشته باشد.

تعداد کلمات مطلب: 425

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…