تنها موجودات نری که حامله می‌شوند!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فکر می‌کنید موجودی در دنیا وجود دارد که در میان آن‌ها به‌جای ماده‌ها، نرها حامله شوند؟ فکر می‌کنید حامله شدن نرها یک چیز عجیب و غیرقابل باور است؟ در جهان هستی موجوداتی وجود دارند که خلق شده‌اند تا ناممکن‌ها را ممکن کنند!
اسب دریایی

شکل طبیعی جهان این‌گونه است گه در آن تنها ماده‌ها می‌توانند باردار شده و زایمان کنند؛ اما اسب دریایی موجودی است که خلق شده تا تمام قوانین را برهم بزند! اگر تابه‌حال فکر می‌کردید تنها جنس ماده در دنیا باردار می‌شود، این مقاله از دلتامگ را از دست ندهید.

آیا بارداری جنس نر اسب دریایی واقعیت دارد؟

بله! این موجود که ظاهرا خلق شده تا تمام قوانین جهان را زیر سوال ببرد، دارای صفات عجیب و غریبی که تا قبل از آن در هیچ جاندار دیگری مشاهده نشده است! در این جانور دریایی که حتی شکل ظاهری آن نیز عجیب است، برعکس تمام موجودات دنیا، جنس نر حامله می‌شود؛ اما مگر چنین چیزی امکان‌پذیر است؟ بله ظاهرا در جهان هستی رازهای بی‌شماری وجود دارد که انسان هیچ اطلاعی از آن‌ها ندارد.

آیا بارداری جنس نر اسب دریایی واقعیت دارد؟

اسب دریایی نر چگونه باردار می‌شود؟

این نوع بارداری مسلما یک بارداری عجیب و غریب است و قرار نیست مانند سایر بارداری‌ها در میان موجودات خلقت باشد. در واقع داستان از آنجایی شروع می‌شود که اسب دریایی ماده تخمک‌های خود را درون کیسه‌ای در بدن جنس نر رها می‌کند. سپس جانور نر این تخمک‌ها را بارور کرده و در کیسه خود نگهداری می‌کند تا نوزادان کاملا شکل یابند.

جفتگیری اسب دریایی

چرا اسب دریایی نر حامله می‌شود؟

نکته جالب اینجاست که این موجودات برخلاف سایر موجودات جهان، محل نگهداری از نوزادان در بدن جنس نر تعبیه شده است. در واقع کیسه‌ای که در آن تخمک‌ها بارور می‌شوند در بدن جنس نر قرار دارد.

زایمان اسب دریایی نر چگونه است؟

در زمان زایمان این موجود عجیب، کیسه حاوی جنین‌ها که درست در جلو شکم جنس نر قرار دارد، پاره شده و نوزادان به دریا رها می‌شوند. جالب است بدانید که این بارداری از ده روز تا شش هفته متغیر است و در هر بار زایمان حدود 20 هزار اسب دریایی تازه متولد شده به دریا وارد می‌شوند!

مطلب پیشنهادی:  خورشت لوبیا سبز با مرغ، غذای بی‌نظیر ایرانی

زایمان اسب دریایی

ویژگی‌های عجیب اسب دریایی

نکته جالب دیگر درباره این موجود آن است که در میان سایر جانداران دریایی بعضی از گونه‌ها آن، علاقه بسیاری به تک همسری دارند درحالی‌که در برخی دیگر، جنس ماده پس از جفت‌گیری جنس نر را با آن همه تخمک در شکم رها می‌کند!

این موجودات جزو نادرترین موجودات دریایی هستند که به‌صورت عمودی در آب شنا می‌کنند!

برای اینکه همراه جریان آب به این‌سو و آن‌سو پرتاب نشوند، با دم قلاب مانند خود به سنگ‌های می‌چسبند.

اسب‌های دریایی فاقد دندان هستند و برای مکیدن پلانکتون‌ها از پوزه خرطومی خود استفاده می‌کنند.

اسب دریایی موجودی عجیب و غریب

سخن پایانی

اسب دریایی جزو موجودات عجیب و غریب دریاست که از نسل اژدهای دریایی است. سر این موجود بسیار شبیه به اسب است درحالی‌که بدن این موجود کشیده بدون باله لگنی است و تنها باله پشتی دارد 35 بار در ثانیه حرکت می‌کند و باعث شنای عمودی این جاندار می‌شود. این جانور نیز درست مانند گوسفند دریایی یکی از عجیب‌ترین موجودات آب‌های آزاد است.

تعداد کلمات مطلب: 465

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

طرز تهیه 3 پروتئین بار خانگی ساده و خوشمزه

پروتئین بار یک میان وعده خوشمزه و سالم است که امروزه محصولات کارخانه‌ای آن را در بسیاری از…