با این گیاه عجیب برای همیشه از شر حشرات خلاص شوید! + ویدیو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گیاه ونوس نیازی به کود ندارد و با مصرف حشرات کمبود منابع غذایی خاک را جبران می‌کند. این گیاه قدرت خالص‌سازی خاک را داشته و به حفظ تنوع زیستی خاک‌های فقیر کمک زیادی می‌کند.

افسانه‌ای وجود دارد که می‌گوید گیاه ونوس گیاهی عجیب است که از سیاره‌ای دیگر به زمین آمده است. این گیاه یکی از معجزات طبیعت است که می‌توانید آن را در خانه هم نگه‌داری کنید و در این صورت، با حشرات خانه خداحافظی کنید. خاک موردنیاز این گیاه اسیدی با زهکش مناسب و بدون مواد غذایی است که برای آشنایی بیشتر و حقایق باورنکردنی لازم است با دلتامگ همراه باشید تا اطلاعاتی کامل از این گیاه حشره‌خوار به دست آورید. در این مطلب نیز با سایر گیاهان دورکننده پشه از خانه آشنا شوید.

پرورش گیاه ونوس گیاهی عجیب و باورنکردنی

برای اینکه بتوانید بهترین بازخورد را از این گیاه داشته باشید لازم است به خاک آن توجه ویژه‌ای کنید تا راحت‌تر از شر حشرات خانه خلاص شوید. یک قسمت خاک باید شن باشد و دو قسمت آن پیت خزه اسفاگنوم. این ترکیب رطوبت موردنیاز را در اختیار گیاه قرار می‌دهد. همچنین توجه داشته باشید که به ونوس کود ندهید. این گیاه آفتاب‌دوست است؛ اما باید توجه داشت که نباید آن را زیر نور مستقیم قرار گیرد.

اگر نور کافی به این گیاه نرسد برگ‌هایی به‌غیراز رنگ صورتی خواهیم دید. همچنین از دیگر علائم نرسیدن نور کافی، ظهور برگ‌های دوکی‌شکل است که در این مواقع بهتر است جای گیاه را تغییر دهید.

خاک گیاه ونوس نیازی به کود ندارد

گیاه ونوس چه می‌خورد؟

ونوس، حشرات زنده را می‌خورد و شما را برای همیشه از شر حشرات موذی راحت می‌کند. روش تغذیه آن به چه صورت است؟

ونوس حشره‌خوار به‌عنوان یک گیاه منحصربه‌فرد، از حشرات به‌عنوان منبع غذایی، تغذیه می‌کند. ازآنجایی‌که خاک این گیاه دارای کمبود مواد مغذی موردنیازش بوده است، این مکانیسم تغذیه در این موجود شگفت‌انگیز ایجاد شده است. در ادامه، مراحل تغذیه گیاه ونوس حشره‌خوار توضیح داده شده است:

محبوس کردن حشره

وقتی یک حشره بر روی قطره‌های لعابی گیاه قرار می‌گیرد، لعاب باعث محبوس شدن حشره می‌شود.

تحریک حسی

حرکت حشره بر روی برگ‌ها تحریک حسی را در گیاه ایجاد می‌کند. این تحریک حسی به گیاه اطلاع می‌دهد که حشره در دام گرفتار شده است.

جذب حشره

پس از محبوس کردن حشره و تحریک حسی، برگ‌ها به‌صورت آهسته به سمت هم می‌چرخند و حشره را به سمت مرکز برگ هدایت می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  هلیکوپتر نبوغ در مریخ دوباره با موفقیت پرواز کرد + ویدیو

گیاه حشره‌خوار به نور غیرمستقیم نیاز دارد.

تخریب حشره

حشره تا جایی که به مرکز برگ برسد، با فشار برگ‌ها به هم فشرده می‌شود. پس از این فشردگی، آنزیم‌های خاصی که توسط گیاه ترشح می‌شوند، شروع به هضم حشره می‌کنند.

جذب مواد غذایی

مواد غذایی حاصل از تخریب حشره، توسط برگ‌ها جذب می‌شوند و گیاه از آنها برای رشد و تغذیه خود بهره می‌برد.

مصرف مواد مغذی

گیاه ونوس حشره‌خوار، مواد مغذی حاصل از حشرات را به‌عنوان منبع اصلی تغذیه خود، مصرف می‌کند. این مواد مغذی شامل نیتروژن، پتاسیم، فسفر و دیگر عناصر مهم برای رشد گیاه می‌شوند.

گیرنده‌های حسی باعث بسته‌شدن گیاه می‌شود.

در کدام محیط بهترین عملکرد را دارد؟

این گیاه حشره‌خوار در شرایطی که محیط‌ با کمبود مواد مغذی مواجه است و یا خاک‌ فقیر قرار دارد، بهترین عملکرد را نشان می‌دهد. همچنین، در محیط‌هایی که منابع محدودی برای رشد گیاهان و تأمین مواد غذایی وجود دارد، بسیار عالی عمل می‌کند. به‌عنوان‌مثال:

  1. خاک‌های فقیر: گیاه ونوس به دلیل توانایی خود در تغذیه از حشرات، می‌تواند در مناطقی با خاک‌های فقیر و کمبود مواد مغذی رشد کند. در این محیط‌ها، ونوس می‌تواند به‌عنوان یک‌گونه کمک‌کننده به حفظ تعادل مواد مغذی و پیشگیری از فقدان عناصر غذایی در خاک عمل کند.
  2. مناطق مرتفع و بیابانی: در مناطق با اقلیم‌های خشک و مرتفع که خاک‌ها معمولاً فقیر به نظر می‌رسند، ونوس حشره‌خوار می‌تواند برای تولید اکوسیستم‌های کمپلکس و حفظ تنوع زیستی در این مناطق کمک کند.
  3. مناطق مستعد برای آلودگی خاکی: در مناطقی که آلودگی خاکی وجود دارد، مانند مناطقی که ترکیبات سنگین فلزی دارد، گیاه ونوس می‌تواند به‌عنوان یکی از راه‌های تخلیص خاک از این ترکیبات آلوده، عمل کند.

سخن آخر

در کل، گیاه ونوس حشره‌خوار در محیط‌هایی که مواد مغذی محدودی وجود دارد و یا منابع غذایی برای گیاهان دیگر کمتر است، به‌عنوان یک ابزار مؤثر برای حفظ تعادل زیستی و پیشگیری از فقدان مواد مغذی عمل می‌کند همچنین می‌تواند شما را، از شر حشرات موذی در منزل خلاص می‌کند.

تعداد کلمات مطلب: 670

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

چگونه در اسپاتیفای متن آهنگ را ببینیم؟ (آموزش مشاهده)

در دنیای موسیقی امروزی، ارتباط با متن آهنگ‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر ارتباطی بین ه…