صفر تا صد محله کریمخان تهران

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خیابان کریمخان یکی از خیابان‌های مهم و مرکزی شهر تهران محسوب می‌شود که در منطقه 6 تهران واقع شده است. خیابان کریمخان از سمت شرق به میدان هفت تیر، از شمال به خیابان مطهری و بهشتی، از طرف غرب به میدان ولیعصر و از جنوب به میدان فردوسی منتهی می‌شود.
خرید آپارتمان در کریمخان

به گزارش دلتا مگ، بدون شک هر فردی قبل از اقدام برای خرید خانه، باید با محله‌ای که قرار است در آن سکونت داشته باشد آشنا شود؛ از همین رو ما در این گزارش قصد داریم برای کسانی که به دنبال خرید آپارتمان در کریمخان هستند، اقدام به معرفی این محله کنیم.

کریمخان جزو محلات مرکزی تهران محسوب می‌شود که به دلیل امکانات و دسترسی مناسب، متقاضیان بسیاری قصد خرید آپارتمان در کریمخان را دارند. شما با گذر از این محله مغازه‌های طلافروشی، کتاب فروشی و مراکز فرهنگی بسیاری را خواهید دید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید خانه‌های قدیمی آجری با بالکن‌هایی نیم دایره‌ای که حاصل معماری دوره پهلوی دوم و اواخر پهلوی اول است که در این محله زیاد دیده می‌شود.

دسترسی و ویژگی محله کریمخان

دسترسی راحت به حمل‌ونقل عمومی یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این محله است که تردد را به تمام نقاط شهر سهل کرده است. این محله را می‌توان به نماد همزیستی مسلمانان، مسیحیان و کلیمیان دانست؛ این محله دارای چندین مرکز مذهبی شامل مسجد و کلیسا است. کلیسای سرکیس مقدس را می‌توان نماد این محله دانست.

پل کریمخان را می‌توان به عنوان یکی دیگر از نمادهای معروف این محله برشمرد که نام آن قطعاً برای هر پایتخت‌نشینی آشناست. این پل برای کنترل ترافیک بازی‌های آسیایی سال ۱۳۵۲ ساخته شد. پل کریم‌خان در آن زمان به‌طور موقت احداث شده بود اما عملیات مقاوم‌سازی آن در سال ۱۳۹۶ کلید خورد و هم‌اکنون از آن استفاده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  با خرید آپارتمان در سید خندان، زندگی متفاوتی را تجربه کنید

خرید آپارتمان در کریمخان

نقشه خیابان کریمخان

نقشه زیر نشان دهنده خیابان کریمخان و مراکز مهم اطراف آن را است.

قیمت مسکن در محله کریمخان

اغلب خانه‌های این محله، متعلق به دهه 50 تا 70 است از همین رو می‌توان گفت که بافت مسکونی این محله قدیمی است هر چند که در طی یک دهه اخیر ساخت‌وسازهایی در آن انجام گرفته است اما این حجم از ساخت‌وساز به اندازه‌ای نبوده است که این محله را از بافت قدیمی خارج کند.

قیمت مسکن در این محله نسبت به محلات شمالی و غربی تهران بسیار پایین‌تر است؛ در واقع می‌توان گفت که قیمت ملک در کریمخان سطح متوسطی دارد.

قیمت خانه در این محله از متری 35 میلیون تومان آغاز و تا 40 میلیون تومان ادامه دارد. البته اگر به دنبال خرید واحدهای نوساز در این محله هستید، باید برای هر متر مربع بالای 50 میلیون تومان هزینه کنید.

مطالعه بیشتر: «با ویژگی و امکانات محله گاندی بیشتر آشنا شوید»

تعداد کلمات مطلب: 395

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «کریمخان، محله‌ای پرطرفدار در مرکز پایتخت» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

هر آنچه که باید از محله کوی بیمه تهران بدانید

محله کوی بیمه یکی از محله‌های خوب در  جنوب غرب تهران است که در منطقه 5 شهرداری قرار دارد؛ …