کمبود 5 میلیون مسکن در کشور

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس از کمبود 5 میلیون مسکن در کشور خبر داد و اعلام کرد که تنها راه‌حل مشکل گرانی بازار اجاره، تولید مسکن است.
کمبود 5 میلیون مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری بازار، رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس به گرانی اجاره‌بهای مسکن اشاره کرد و گفت: در گذشته ستاد ملی کرونا تصویب کرده بود که اجاره‌بهای مسکن باید بر اساس قرارداد سال قبل افزایش پیدا کند، اما متأسفانه این مسئله از میان برداشته شد.

محمدرضا رضایی معتقد است که تعیین اجاره‌بها مسکن، تابعی از قیمت مسکن و تعادل بین عرضه و تقاضا در این بخش است و می‌افزاید: اما متأسفانه در حال حاضر تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن در کشور وجود ندارد.

رئیس کمیسیون از افزایش کمبود مسکن در کشور خبر داد و گفت:  ما در گذشته ۴ میلیون کمبود مسکن داشتیم که امروز باید گفت این رقم به ۵ میلیون واحد مسکن رسیده است.

رضایی تأکید کرد: راه‌حل نگرانی در بخش گرانی اجاره‌بهای مسکن این است که به سمت تولید مسکن حرکت کنیم لذا تولید مسکن باید در کشور شکل بگیرد.

او اظهار داشت که ما باید یک مبنایی را برای افزایش قیمت اجاره‌بهای مسکن در کشور داشته باشیم و از آن تبعیت کنیم و افزود: اقدامات سلیقه‌ای در این بخش به‌هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست.

بازار اجاره مسکن

این در حالی است که بسیاری از مسئولان دولتی از جمله وزیر راه و شهرسازی و همچنین معاون مسکن و ساختمان این وزارتخانه وعده‌هایی در رابطه تثبیت قیمت مسکن داده بودند.

مطلب پیشنهادی:  آیا بورس زمینه‌ساز گرانی مسکن می‌شود؟

گفتنی است، در فروردین تعداد فایل‌های اجاره کم متراژ و متوسط متراژ در مقایسه با بزرگ‌متراژها کمتر است و همین موضوع سبب شده معدود متقاضیان اجاره مسکن که ترجیح می‌دهند با توجه به محدودیت بودجه آپارتمان‌های نقلی و حداکثر تا 70 مترمربع اجاره کنند، برای انتخاب نهایی دچار مشکل شوند. در واقع کمبود فایل اجاره سبب شده دامنه انتخاب مستأجران در شروع سال جدید بسیار محدود باشد.

برخی از واسطه‌های فعال در بازار اجاره می‌گویند تعداد آپارتمان‌های اجاری مطلوب مستأجران در حال جست‌وجو به حدی اندک است که برخی از آنها پس از گذشت مدت کوتاهی از آغاز جست‌وجوی خود تصمیم به تمدید قرارداد با موجر قبلی خود گرفته‌اند.

مطالعه بیشتر: مطلب «عدم تمایل چینی‌ها برای ساخت مسکن در ایران» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 339

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه تورم مسکن و اجاره بها در اروپا و ایران

به گزارش خبرآنلاین : بررسی روند رشد اجاره‌ بها در کشورهای اروپایی نشان‌دهنده این است که کش…