سنگینی تورم اجاره‌بها، بر دوش 8 میلیون مستاجر

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبق آمارهای منتشر شده حدود 8 میلیون مستأجر در کشور وجود دارند که با تورم 50 درصدی اجاره‌بها در سال گذشته دست‌وپنجه نرم کردند.
زیر خط فقر مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از اخبار ساختمان، حدود 8 میلیون مستأجر در کشور وجود دارد که برخی از آن‌ها جستجو برای یافتن خانه اجاره‌ای را آغاز کرده‌اند تا پیش از افزایش نرخ اجاره‌بها، بتوانند کاشانه‌ای برای سال جاری برای خود پیدا کنند.

یک زمانی ادعا می‌شد که مستأجران خوش‌نشین هستند و هر کجا که بخواهند سال‌به‌سال جابه‌جا می‌شوند و اسکان پیدا می‌کنند، اما با توجه به تورم‌های تند بازار اجاره‌بها حداقل دیگر همه اجاره‌نشین‌ها خوش‌نشین نیستند و تأمین هزینه‌های اجاره‌بها به یک مسئله تبدیل شده است.

افزایش هزینه‌های تولید و همچنین دردسرهای ساخت مسکن موجب شده تا ساخت‌وساز مسکن به اندازه کافی انجام نشود. ولی در مقابل سفته‌بازی در بازار مسکن همیشه داغ است، به‌طوری که میانگین هر متر مربع مسکن در تهران از سال ۹۲ تاکنون از محدوده سه میلیون تومان به محدوده ۳۵ میلیون تومان رسیده است، اجاره مسکن نیز به همین شکل در این سال‌ها با رشد مواجه شده است و فشار زیادی به قشر اجاره‌نشین وارد می‌آید.

مطلب پیشنهادی:  راهکارهای پیشگیری از جعل اسناد ملکی

حدود 8 میلیون مستأجر

بالطبع وقتی مسکن به اندازه کافی در کشور ساخته نشود و با سفته‌بازی در این بخش با ابزارهای مالیاتی برخورد نشود، دود این رخداد به چشم اجاره‌نشینانی می‌رود که همیشه غم اجاره‌نشینی و اسکان دارند و می‌ترسند روزی نتوانند از پس سیلاب تورمی این بخش بربیایند.

آن‌گونه که واسطه‌های ملکی می‌گویند برخی از فایل‌های اجاره در دو هفته اخیر بیشتر از یکی دو بازدید نداشته‌اند و تعداد تماس‌ها برای اطلاع از مختصات فایل نیز در همین حدود است. بازار اجاره در حال حاضر تحت تأثیر عوامل گوناگونی قرار دارد و با رسیدن فصل جابجایی التهابات بازار اجاره نیز رو به افزایش است.

مطالعه بیشتر: مطلب «امانیه محله‌ای جذاب برای زندگی» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…