نیاز کشور به ساخت 10 میلیون خانه

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهردار تهران با بیان اینکه نیاز انباشته شده مسکن در کشور بیش از ۱۰ میلیون است، عنوان کرد: از این تعداد نیاز انباشته تهران به مسکن بسیار بیشتر است.
طلا و ارز

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری میزان، علیرضا زاکانی شهردار تهران عنوان کرد: تعداد پروانه‌های صادر شده در تهران از سال ۹۰ به یک هفتم رسیده و باعث سختی در ساخت وساز و بالا رفتن اجاره بهای مسکن شده است.

شهردار تهران می‌گوید، قدرت خرید مسکن به ۶۶ تا ۷۰ سال رسیده است، بنابراین باید وارد ماجرا شویم و به این نیاز مسکن مردم پاسخ دهیم.

زاکانی خاطرنشان ساخت: در شهرداری، قرارگاهی برای بحث مسکن ایجاد شد. هدف اولیه آن را بافت‌های ناپایدار قرار داده‌ایم و باید در کنار آن از زمین‌ها و امکانات شهر استفاده کنیم.

او با تاکید بر اینکه ما در این دوره به دنبال این هستیم که شهر را زیست‌پذیر و انسان مدار کنیم؛ یادآور شد: اگر سه گانه‌ای بین شهر و شهروند و مدیریت شهری را در نظر بگیریم، باید برای شهروند هزینه کنیم و سایر اجزا باید در خدمت شهروند قرار بگیرند و باید برای تسهیل در زندگی مردم گام برداشته شود.

نیاز انباشته تهران به مسکن

شهردار تهران بیان کرد: اگر امروز بحران جمعیت داریم، یکی از گلوگاه‌های افزایش جمعیت، حل مسکن است؛ ناایمنی که در بحث مسکن‌ها وجود دارد، ناشی از مشکل در ساخت و ساز است؛ همچنین در بحث معیشت و اقتصاد خانوار نیز بحث مسکن نقطه مشترک است.

مطلب پیشنهادی:  هشدار نسبت به عدم پرداخت وام مسکن روستایی

وی عنوان کرد: آنچه مربوط به شهرداری تهران است، حرکت در مسیر اخذ مجوز‌ها و رفع معایب صدور پروانه و پیگیری ایجاد تسهیلات و امکانی است که شرایط ساخت وساز فعال شود.

زاکانی تصریح کرد: در تفاهم نامه‌ای که با بنیاد مسکن امضا کردیم جای حضور بخش خصوصی به عنوان پیشتاز این حرکت خالی است. از سمت دیگر و باید با یک حرکت جدی و بر مدار نوسازی بافت فرسوده لکه گذاری‌هایی در نقاط مختلف شهر انجام دهیم.

شهردار تهران در پایان گفت: این تحول و مسکن سازی، چون در سراسر کشور اتفاق می‌افتد ما را از مهاجرت‌هایی که ممکن است به تهران اتفاق بیفتد مصون می‌دارد و ساخت مسکن در سایر شهر‌ها باعث می‌شود که مهاجرت‌ها به شهر تهران به شکل فزاینده رخ ندهد.

تعداد کلمات مطلب: 330

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه تورم مسکن و اجاره بها در اروپا و ایران

به گزارش خبرآنلاین : بررسی روند رشد اجاره‌ بها در کشورهای اروپایی نشان‌دهنده این است که کش…