انتقاد انجمن انبوه‌سازان اصفهان به اقساط سنگین وام مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اخیرا رئیس هیئت‌ مدیره انجمن انبوه‌سازان اصفهان از اقساط گران طرح نهضت ملی مسکن انتقاد کرده و گفته است امیدوارم دولت نیمی از اقساط وام مسکن را پرداخت کند.
بازار معاملات مسکن شهر تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مهدی جعفرپیشه در این رابطه گفته است که با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه هدف این طرح، در صورت وجود این میزان از اقساط، استقبال زیادی از آن نخواهد شد.

وی اعلام کرد که دولت نیمی از اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن را پرداخت خواهد کرد.

بر اساس گفته وی، در چنین شرایطی برای متقاضیان مسکن که سقف تسهیلات آن ۴۵۰ میلیون تومان است، میزان اقساط هفت یا پنج میلیون تومان نیست و با توجه به آنکه نیمی از اقساط آن را دولت پرداخت می‌کند، به نصف ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان می‌رسد.

به گفته این مسئول در صورتی که پیش از این برای اجرای طرح مسکن مهر، دولت فقط زمین را ارائه می‌کرد و هزینه ساخت و ساز از مردم دریافت می‌شد.

اقساط وام مسکن

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن انبوه‌سازان استان اصفهان در ادامه به گرانی هزینه‌های ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: واضح است که متقاضیان توان بازپرداخت کل این اقساط را نخواهند داشت، مگر آنکه دولت به گفته خود برای بر عهده‌گیری نیمی از اقساط وام عمل کند.

مطلب پیشنهادی:  خرید مسکن در جنوب تهران چقدر تمام می شود؟

آنطور که مسئولان این استان گفته‌اند، در حال حاضر از ۱۰۹ شهر استان اصفهان برای تعداد ۴۳ شهر تامین زمین شده که هم اکنون امکان ثبت نام در سامانه برای این شهرها فراهم است و برای ۳۴ شهر دیگر نیز از طریق الحاق به محدوده زمین تامین شده است.

گفتنی است، از ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ که ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن آغاز شد و تاکنون افزون بر ۱۷۳ هزار نفر در استان اصفهان متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح بوده و اقدام به ثبت‌نام کردند.

مطالعه بیشتر: مطلب «هنرمندان صنایع دستی صاحب مسکن می‌شوند» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا فروش املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

هدف از اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟                                             …