۸۰ درصد تهرانی ها نمی توانند خانه بخرند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: کارخانه تولید مسکن تهران برای طیف محدودی از افراد جامعه، مسکن تولید می کند و بیش از ۸۰ درصد جمعیت ساکن در استان تهران امکان خرید مسکن ندارند.
قیمت نجومی مسکن
به گزارش «مجله ملکی دلتا»، عبدالرضا گلپایگانی بیان کرد: در شهر تهران برخی از ساختمان‌ها، سازه ناپایداری دارند؛ لذا بناهای ناپایدار یکی از تهدیدهایی است که تاب آوری شهر تهران را به صورت جدی زیر سئوال برده است.

وی با اشاره به موضوع تولید مسکن در شهر تهران، اظهار داشت: بر مبنای آمار اعلام شده در سال ۱۳۹۵، شهر تهران، بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی دارد، این در حالیست که تعداد قابل توجهی از ساکنین آن فاقد مسکن مناسب هستند.

گلپایگانی می‌گوید که توان خرید مسکن در تهران بسیار کاهش پیدا کرده و باید گفت که استان تهران بدترین استان کشور، از نظر توان خرید مسکن است.

تولید مسکن تهران

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت ساکن در استان تهران امکان خرید مسکن ندارند، گفت: توان مالی خانوارهای تهرانی در بخش تقاضای مسکن به شدت کاهش پیدا کرده که این موضوع منجر به مهاجرت از شهر تهران و دوقطبی شدن محلات و تقسیم آن به محله های فقرا و اغنیا شده و این یک مسئله جدی است.

نوسازی بافت فرسوده برای تولید مسکن

بر اساس گفته وی، از طرفی نوسازی هر هکتار بافت فرسوده حدود ۱۳۶ میلیارد تومان هزینه می‌برد. از طرف دیگر ۵۰ درصد این مبلغ، صرف نوسازی املاک و ۵۰ درصد آن برای تأمین خدمات هزینه می شود.

او اضافه کرد: همچنین حدود ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین رها شده و ناکارآمد در شهر تهران وجود دارد.
وی با اشاره به رویکرد شهرداری تهران برای استفاده از ظرفیت های قانون جهش تولید مسکن، گفت: با توجه به این رویکرد، ما در تلاشیم که با توان هرچه بیشتر به سمت مقاوم سازی و نوسازی بافت‌های فرسوده حرکت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…