6 نکته برای شستن کفش در لباسشویی بدون خراب شدن

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از دغدغه‌های افراد در زمان شستن کفش‌ها این است که چطور کفش را در ماشین لباسشویی بشوییم، بدون اینکه خراب شود؟ این مقاله جواب سوال شما خواهد بود.
شستن کفش در لباسشویی

شستن کفش در لباسشویی یکی از بهترین راه‌ها برای رها شدن از کفش‌های کثیف و بدبو است؛ اما چطور این کار را انجام دهیم که کفش خراب نشود؟ در این مقاله از مجله دلتا به شما مراحل اصولی شستن کفش در لباسشویی بدون خراب شدن را خواهیم گفت. در آخر هم شما را راهنمایی می‌کنیم که از چه شوینده‌ای استفاده کنید.

مراحل شستن کفش در لباسشویی

اگر یکی از چالش‌های شما برای انجام ندادن این کار، این است که فکر می‌کنید ماشین لباسشویی کثیف می‌شود، ادامه این مقاله را بخوانید. به طور کلی، ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌های کثیف ساخته شده است؛ بنابراین با شستن کفش در لباسشویی، ماشین کثیف نمی‌شود.

ضمن اینکه با خواندن ادامه این مقاله می‌توانید نکاتی را رعایت کنید که علاوه بر تمیز شدن کفش‌هایتان، ماشین لباسشویی کثیف نشده و کفش شما هم خراب نشود.

1. توجه به نوع مواد کفش

برای شستن کفش در لباسشویی، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دستورالعمل‌های مراقبت و تمیز کردن کفش را بررسی کنید. با این کار مطمئن می‌شوید که کفش شما قابلیت شسته شدن با ماشین را دارد یا خیر؟ در بین مدل‌های کفش‌ها، برخی از آن‌ها با چرخش ماشین لباسشویی خراب می‌شوند.

2. کیسه مشبک لباس

برای اینکه اصولی‌تر کفشتان را در ماشین لباسشویی بشویید و از خراب شدن آن جلوگیری کنید، استفاده از کیسه مشبک لباس است. استفاده از این کیسه‌‌ها این امکان را فراهم می‌کند که در چرخش‌های ماشین لباسشویی، کفش آسیب نبیند.

شستن کفش در لباسشویی

3. تمیز کردن گل و لای کف کفش

با استفاده از یک مسواک، آب گرم و صابون کف کفش را از گل و لای تمیز کنید. در این مورد پیشنهاد می‌کنیم برای قسمت‌هایی که گل و لای در قسمت تنگی باقی مانده، از خلال دندان استفاده کنید. بعد از پاک شدن گل و لای کف کفش، از یک پارچه یا برس نرم برای پاک کردن آلودگی‌های روی کفش استفاده کنید.

شستن کفش در لباسشویی

4. شستن دستی کفی کفش

برای شستن کفش در لباسشویی، ابتدا بندها و کفی‌ها را خارج کنید. کفی کفش‌ها معمولا از جنس حساس‌تری ساخته می‌شوند؛ بنابراین لازم است با دست شسته شوند.

 

شستن کفش در لباسشویی

ضمن اینکه اگر کفی با ماشین لباسشویی شسته شود، آب زیادی جذب می‌کند و در نتیجه، دیرتر خشک می‌شود. همچنین توصیه می‌کنیم بندها را داخل کیسه مشبک بریزید تا شسته شود و قبل آن، حتماً گل و لای بندها را بگیرید.

مطلب پیشنهادی:  11 رفتاری که شخصیت شما را جذاب تر می کند

5. استفاده از حوله برای صدای کمتر

یکی از مواردی که در زمان شستن کفش با لباسشویی آزاردهنده خواهد بود، سر و صدای بسیار زیادی است که ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از این موضوع، یک حوله قدیمی را دور هر لنگه کفش بپیچید و داخل کیسه مشبک لباس قرار دهید. در این مورد توصیه می‌کنیم حتماً از حوله‌های قدیمی استفاده کنید تا رنگ پس ندهد.

6. شستن کفش در لباسشویی

به مرحله انجام کار رسیدیم. برای شستن کفش در لباسشویی، لازم است از چرخه آب سرد یعنی دمای 30 درجه استفاده کنید. اکیداً توصیه می‌کنیم از آب گرم استفاده نکنید زیرا آب گرم، چسبی که اجزای کفش را به هم وصل کرده است را از بین می‌برد. ضمن اینکه ماشین لباسشویی را حتماً بر روی کوتاه‌ترین برنامه قرار دهید.

شستن کفش در لباسشویی

در آخر کفش را به همراه بند و کفی مقابل نور خورشید قرار دهید تا کامل خشک شود. در این مورد توجه داشته باشید که نباید بعد از خشک شدن، مدت زمان بیشتری مقابل نور خورشید باقی بماند و هر چه سریع‌تر باید برداشته شود.

مواد شوینده مناسب برای شستن کفش

برای شستن کفش در لباسشویی، توصیه می‌کنیم:

  • از مایع لباسشویی به جای پودر شوینده استفاده کنید. پودر شوینده ممکن است به درستی حل نشود و در کفش گیر کرده یا ایجاد لکه کند.
  • میزان مواد شوینده‌ای که استفاده می‌کنید باید نصف مقداری باشد که برای لباس‌های کامل استفاده می‌کردید.
  • از نرم‌کننده پارچه استفاده نکنید چون ممکن است ایجاد لکه کند.
  • اگر کفش‌های بدبویی دارید، از مقداری ضدعفونی‌کننده به همراه مواد شوینده استفاده کنید تا باکتری‌ها از بین بروند.

شستن کفش در لباسشویی

در این مقاله 6 نکته برای شستن کفش در لباسشویی را به شما گفتیم. در این مورد توصیه می‌کنیم اگر کفش‌های بدبویی دارید، مقاله کاربردهای پودر بچه را مطالعه کنید و از این راهکار بهره‌مند شوید.

تعداد کلمات مطلب: 679

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

شهر دارچین ایران کجاست؟

شهر دارچین ایران کجاست؟ در ایران یک شهر ثابت برای تولید دارچین وجود ندارد اما به دلیل شرای…