از بین بردن بوی بد لباس با 4 روش کاربردی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
احتمالاً برای شما هم این مشکل پیش آمده که در زمان پوشیدن لباس، متوجه بوی بد آن شده باشید؛ در این صورت پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

بوی بد لباس بعضی اوقات با شستشو و خشک شدن مقابل نور خورشید هم از بین نمی‌رود. اگر شما هم به این مشکل دچار شده‌اید و نمی‌دانید به غیر از شستشو و دور انداختن لباس چه راهکاری دارید، این مقاله مجله دلتا براش شما است.

معجزه بخار و سرکه

اولین و بهترین راهکار برای از بین بردن بوی بد لباس، سرکه است. اگر احساس می‌کنید که لباس شما بعد از شستشو و خشک شدن همچنان، بوی رطوبت می‌دهد از سرکه استفاده کنید. نصف لیوان سرکه را در یک ظرف به اندازه لباستان بریزید و روی آن، آب گرم بریزید. بخار ایجاد شده توسط آب گرم به کمک سرکه، بوی بد لباس را از بین می‌برد.

بوی بد لباس

روش دیگری که می‌توانید انجام دهید به این صورت است:

  • داخل حمام رفته و در آن را ببندید.
  • لباسی که بو می‌دهد را نزدیک به دوش بگیرید یا از چوب لباسی آویزان کنید.
  • زیر لباس یک سطل آب داغ با سرکه قرار دهید.
  • طبق روال عادی دوش بگیرید و اجازه دهید لباستان در یک فضای مرطوب با بخار فراوان، بوی بد را فراموش کند.

شلوار جین در فریزر

شاید از خواندن تیتر تعجب کرده باشید، اما یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن بوی بد لباس به خصوص شلوار جین، این است که آن را در فریزر قرار دهیم. با این کار باکتری‌های بد بویی که در شلوار جین جا خوش کرده‌اند از بین می‌روند.

بوی بد لباس

اما چطور شلوار جین را در فریزر قرار دهیم؟

  • شلوار جین را مرتب و بدون خط شکست تا کنید و در یک کیسه قرار دهید؛ بهتر است سر کیسه را کامل ببندید.
  • کیسه در بسته را به مدت 40 الی 45 دقیقه در فریزر قرار دهید.
  • بعد از گذشت این مدت زمان، شلوار جین را از فریزر خارج کنید و چند دقیقه آویزان کنید تا هوای تازه، باعث از بین رفتن حالت سردی و بوی بد لباس شود.
مطلب پیشنهادی:  غلبه بر افسردگی با ۷ راهکار ساده

آمونیاک برای ژاکت

اگر شما هم بعد از تمام شدن فصل گرما، با اولین سوز و سرما به سراغ کمد لباس‌های گرم می‌روید و بوی بد لباس را حس می‌کنید، این روش برای شماست. برای از بین بردن بوی عجیب کت یا ژاکت، این مواد را تهیه کنید و در هزینه خشکشویی صرفه‌جویی کنید.

  • یک برس، یک پارچه تمیز، 1 لیتر آب داغ و 5 قاشق غذاخوری آمونیاک که برابر با 50 میلی لیتر می‌شود.

بوی بد لباس

  • ژاکت را خیلی خوب برس بکشید. سپس، پارچه‌ای را با ترکیب آب و آمونیاک خیس کرده و کل لباس را با پارچه بکشید. در آخر لباس را برای چند ساعت در هوای آزاد، آویزان کنید تا بوی بد آن از بین برود.

بوی بد حوله

حوله‌ها یکی از لباس‌هایی هستند که همیشه در معرض رطوبت هستند و ممکن است هیچوقت، به طور کامل خشک نشوند. برای از بین بردن بوی بد حوله، کافی است از روغن درخت چای استفاده کنید.

  • یک بطری اسپری، 100 میلی لیتر آب و 2 قاشق غذاخوری روغن درخت چای لازم داریم.

بوی بد حوله

مواد گفته شده را باهم مخلوط می‌کنیم و داخل بطری می‌ریزیم. سپس در قسمت‌هایی از حوله که احساس می‌کنیم بوی بد می‌دهد اسپری می‌کنیم. در آخر حوله را در هوای آزاد قرار می‌دهیم تا خشک شود.

در این مقاله چند روش برای از بین بردن بوی بد لباس به شما آموزش دادیم تا آن‌ها را نجات دهید. در آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم، با خواندن مقاله از بین بردن بوی بد کفش بتوانید این مشکل را نیز برطرف کنید.

تعداد کلمات مطلب: 559

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

مستاجران حتما بعد از گرفتن پول پیش تخلیه کنند

در بسیاری از کشورها و به‌ویژه در ایران، تخلیه ملک بدون گرفتن پول پیش می‌تواند مشکلات قانون…