تمیز ترین شهر ایران کجاست؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از شهرهای تمیز با آب و هوای بسیار عالی در شمال غرب ایران، که حتی خیابان‌ها و معابر هم از تمیزی خاصی برخوردار هستند.
تمیزترین شهر ایران

تمیزترین شهر ایران، شهری است که کمترین میزان آلاینده را دارد که این مورد می‌تواند با موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی هم در ارتباط باشد. در ایران، برخی از شهرها، در بیشتر فصول سال به خصوص زمستان، با آلودگی هوا روبرو هستند و این در حالی است که برخی دیگر شهرها، هوای پاکی دارند و می‌توانید برای فرار از آلودگی تهران به آنجا سفر کنید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به معرفی تمیزترین شهر ایران بپردازیم.

معرفی تمیزترین شهر ایران

تبریز، به عنوان یکی از تمیزترین شهرهای ایران در نظر گرفته می‌شود که در شمال غرب ایران واقع شده و از آب و هوای سردی هم برخوردار است. جالب است بدانید که خیابان‌های این شهر از تمیزی و نظافت خاصی برخوردار هستند و حتی گفته می‌شود که شما به ندرت گدا در خیابان‌ها خواهید دید. خود مردم تبریز هم اهمیت بسیاری به تمیزی می‌دهند و در دل شهر، پارک‌ها و فضاهای سبز بسیاری را خواهید دید.

تمیزترین شهر ایران

بسیاری از افرادی که به تبریز سفر می‌کنند، عاشق تمیزی و هوای خوب این شهر می‌شوند. اما در کنار هوای خوب وتمیزی که دارد، از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

جاذبه‌های گردشگری تمیزترین شهر ایران

در سفر خود به تبریز و تمیزترین شهر ایران حتما از مکان‌های زیر دیدن کنید.

  • خانه مشروطه تبریز

خانه مشروطه، بنایی است به یادگار از دوران قاجار که معماری خاص آن و وجود حوضچه و همچنین پنجره‌های مشبک و رنگی، برای گردشگران بسیار محبوبیت دارد. درب ورودی این بنا نمای بسیار زیبایی دارد و در دیوارهای آن از آجرهای نارنجی قدیمی استفاده شده و تا به امروز به همان شکل باقی مانده است. جالب است بدانید که در قسمت ورودی بنا، مسجمه و قهرمان ملی، ستارخان و باقرخان قرار داده شده که در نوع خودش بی‌نظیر است.

مطلب پیشنهادی:  جنگل جوارم، جواهر گمشده سوادکوه!

تمیزترین شهر ایران

  • بازار بزرگ تبریز

از گشت و گذار در بازار تبریز نباید غافل شد. بازاری قدیمی و سرپوشیده با طاق‌های بلند و آجری شکل که در حدود یک کیلومتر مسافت دارد و به عنوان بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان ثبت شده است. این بازار در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی می‌باشد.

 

  • مقبره الشعرا تبریز

شاعرانی مانند شهریار و خاقانی در مقبره الشعرا دفن شده‌اند و این مکان، نمادی از ادبیات ایران به حساب می‌آید و قدمت آن به 800 سال پیش برمی‌گردد. امکان بازدید از این بنا از ساعت 8:30 تا 18 امکان پذیر است و در محله ششگلان قرار دارد. در صورتی که اهل شعر و ادبیات هستید، حتما از این بنای تاریخی دیدن کنید.

تمیزترین شهر ایران

یکی از مکان‌های دیدنی تبریز که قدمت 700 ساله دارد و یکی از بلندترین و قدیمی‌ترین دیوارهای تارخی ایران به حساب می‌آید. ترک‌هایی که به مرورزمان بر روی دیواره این بنا ایجاد شده، یکی از جذابیت‌های گردشگری بنا است که البته بخش‌هایی از آن مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

  • مسجد جامع تبریز

این مسجد، ترکیبی است از معماری جدید و قدیم که از دوران سلجوقیان به یادگار مانده و در حال حاضر، بازسازی‌هایی روی آن انجام شده است. ستون‌های این بنا، به شکل هشت گوشه و نمای آجری هستد و گچ‌بری‌های ظریفی روی آن‌ها کار شده است. شما در کنار بازید از بازار تبریز، می‌توانید از این بنا هم دیدن کنید.

تعداد کلمات مطلب: 538

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

نو کردن و نگهداری از ظروف چوبی با 3 راهکار کاربردی

نگهداری از ظروف چوبی آشپزخانه نیازمند مراقبت‌های بسیاری است. ظروف چوبی از محبوبیت بالایی ب…