محله خزانه تهران کجاست؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله خزانه، با قدمت بالا و امکان دسترسی راحت به سایر محله‌های تهران؛ همچنین وجود زورخانه‌های بزرگ مکان مناسبی برای آن دسته از افرادی به شمار می‌رود که به محله‌های قدیمی و ورزش کشتی علاقه دارند.
خرید اپارتمان در محله خزانه

خزانه یکی از محله‌های قدیمی در جنوب تهران است که در منطقه 16 شهرداری قرار دارد. این محله از شمال با بزرگراه بعثت و خیابان عباسی، از شرق با خیابان فرزانه و خیابان فداییان اسلام، از جنوب با بلوار ابریشم و از غرب با خیابان حسینی، خیابان عبدالله زاده، خیابان همدانی و خیابان سمندر محدود شده است. همچنین در مجاورت با محله‌های باغ آذری، کیانشهر شمالی، کیانشهر جنوبی، علی‌آباد جنوبی و نازی‌آباد شرقی قرار دارد. چنانچه قصد خرید آپارتمان در خزانه را دارید تا پایان این مطلب با دلتا مگ همراه ما باشید.

خزانه محله ای در جنوب تهران

قیمت آپارتمان در محله خزانه

قیمت آپارتمان در این محله همچون سایر محله‌ها با درنظر گرفتن عوامل گوناگونی از قبیل متراژ، موقعیت جغرافیایی و قدمت بنا محاسبه می‌شود. اما با توجه به آنکه این محله در قسمت جنوبی تهران قرار دارد و محله‌های آن از بافت قدیمی برخوردار است، می‌توان گفت قیمت خانه در آن نسبت به سایر محله‌های تهران پایین است و می‌توانید با بودجه محدود به راحتی خانه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نقشه محله خزانه

در تصویر زیر، نقشه محله خزانه را مشاهده می کنید.

دسترسی به محله خزانه

با توجه به آنکه محله خزانه از مرکز شهر فاصله دارد اما از دسترسی خوبی برخوردار است. این منطقه در محدوده طرح ترافیک قرار ندارد به همین دلیل می‌توانید به راحتی با اتومبیل شخصی خود به آن رفت‌و‌آمد کنید. به دلیل قرارگیری این محله در مجاورت با بزرگراه بعثت دسترسی به آن بسیار راحت شده است. علاوه بر آن محله خزانه ایستگاه مترو و اتوبوس نیز دارد. ایستگاه متروی خزانه در این منطقه می‌باشد و ایستگاه‌های مترو‌ی علی‌آباد و پایانه جنوب که در مجاورت با این محله قرار گرفته است. همچنین ایستگاه‌های اتوبوس از قبیل ایستگاه ترمینال جنوب، ایستگاه چهارراه روغن نباتی، ایستگاه باربری اصفهان‌ یار و ایستگاه پارک بعثت در این محله قرار دارند.

مطلب پیشنهادی:  محله ملاصدرا تهران کجاست؟

قیمت ملک در محله خزان

امکانات محله خزانه

این محله به دلیل قدمت بالا از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است. بوستان‌های فراوانی در این منطقه از جمله بوستان اندیشه، بوستان ابریشم، بوستان کودک، بوستان فدائیان، بوستان زنگنه و بوستان یادواره شهدا به چشم می‌خورند. همچنین بیمارستان آیت الله کاشانی نیز در این محله قرار دارد.

پیشنهاد مطالعه:«اتابک محله‌ای در جنوب شرق تهران»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

بهترین محله های تهران برای خرید آپارتمان

تهران به عنوان پایتخت ایران، پرجمعیت‌ترین شهر کشور است. به همین دلیل افراد زیادی متقاضی خر…