بهترین کولر آبی کم مصرف چه ویژگی هایی دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
در روزهای گرم تابستان، وجود سیستم های سرمایشی در محیط اهمیت زیادی پیدا می کنند. ادارات، منازل، کارخانه جات و ... همگی برای خنک نگه داشتن فضای موردنظر، نیاز به کولر دارند.
بهترین کولر آبی کم مصرف چه ویژگی هایی دارد؟

کولر آبی یکی از گزینه هایی است که اکثر افراد به سراغ آن می روند. این سیستم های خنک کننده مصرف برقی کمتری نسبت به مدل های دیگری چون کولر گازی دارند؛ بنابراین استفاده از آن مقرون به صرفه خواهد بود. اما همین کولرهای آبی نیز به چندین دسته مختلف تقسیم بندی می شوند. برای پیدا کردن مناسب ترین مدل، باید بدانید که بهترین کولرآبی کم مصرف چه ویژگی هایی دارند؟ در ادامه این مطالب به شما کمک می کنیم تا کم مصرف ترین سیستم سرمایشی پربازده را بشناسید.

ویژگی های بهترین کولر آبی کم مصرف

کولرهای آبی مصرف برقشان در گریدهای مختلف قرار دارد. بهترین و کم مصرف ترین آن گرید A+++ می باشد که با حداقل انرژی، بیشترین کارایی را ارائه می دهد. در حال حاضر، کولر پلیمری سلولزی در این گرید مصرف انرژی قرار دارند تا نسبت به سایر سیستم های سرمایشی برتری خود را قاطعانه نشان بدهند. اما به جز این مورد لازم به ذکر است که، ویژگی های بهترین کولرآبی کم مصرف شامل دسته بندی های بیشتری می باشد و براساس وجود یا عدم وجود این آیتم ها، مدل های خاصی از کولر به شما معرفی می شود. با بررسی ویژگی ها خیلی راحت می توانید مدل یا نوع مناسب را به تنهایی تشخیص دهید. خرید کولر سلولزی قطعا انتخابی هوشمندانه برای افرادی است که طرفدار کاهش انرژی و افزایش راندمان می باشند. در کولرهای آبی همانطور که می دانید از پوشال برای محافظت و پخش اب استفاده می شود. اما این پوشال ها گاها منجر به اکسیداسیون و کاهش عملکرد سیستم می شد؛ بنابراین افرادی که از این محصول استفاده می کنند، همیشه در حال سرویس کردن کولر برای افزایش کارایی بودند. اما با روی کار آمدن پدهای سلولزی این مشکل به طورکلی رفع شد و کولر تا سال های سال بدون هیچ نقصی برایتان کارایی خواهد داشت.

  1. قدرت خنک کنندگی بالا

اولین فاکتور مهم که باید به طور دقیق برسی شود، قدرت خنک کنندگی یک کولر آبی می باشد. کولرهای سلولزی ایرومکس به علت استفاده از تکنولوژی اینورتر توانسته اند تا سیستم هایی با قدرت خنک کنندگی بالا تولید کنند. این تکنولوژی سبب شده است تا با کنترل گشتاور بتوانند با حفظ سرعت دور موتور، محیط را به طور یکنواخت خنک نگه دارند. این کولرها خیلی سریع و با کمترین مصرف انرژی، دمای محیط را به حد مطلوب می رسانند. متخصصان و مهندسین ایرومکس به تولید سیستم های سرمایشی خاص با تکنولوژی اینورتر دست پیدا کرده اند و انحصار تولید این فناوری به دست آن ها است. برای درک بهتر قدرت سرمایش با حداقل انرژی، در جدول زیر ظرفیت خنک کنندگی انواع کولرهای ایرومکس با توان مصرفی هریک را بررسی می کنیم.

ظرفیت خنک کنندگی

توان مصرفی

90000 BTU

450 W MAX

98000 BTU

450 W MAX

120000 BTU

650 W MAX

130000 BTU

650 W MAX

  1. مصرف انرژی کم

 مصرف انرژی کم یکی برترین ویژگی هایی است که یک کولر آبی می تواند داشته باشد. استفاده کم از منابع طبیعی علاوه بر پایین نگه داشتن هزینه های استفاده از آن، در حفظ محیط زیست نیز تاثیرگذار است. بهره بردن از تکنولوژی اینورتر می تواند یکی از عوامل اصلی در در کاهش مصرف برق باشد اما برای کاهش مصرف آب، عامل دیگری دخیل خواهد بود. استفاده از پدهای سلولزی به جای پوشال در کولرهای آبی، مصرف این مایع حیاتی را تا چندین برابر کاهش داده است. کولرهای پلیمری ایرومکس با پدهای سلولزی، قابلیت جذب آب بیشتر به خود دارند و به همین علت با کمترین میزان مصرف آب، بیشترین خنک کنندگی را ارائه می دهند. با یک تغییر ساده و کوچک اما کاربردی، می توان تا حد زیادی از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد.

مصرف انرژی کم در کولر ایرومکس

  1. موتور کولر bldc

 اگر می خواهید که یک کولر آبی کم مصرف تهیه کنید، حتما به نوع موتور آن توجه ویژه ای داشته باشید. موتورهای کولر قدیمی با مصرف انرژی زیاد، دیگر کاربرد چندانی ندارند و به جای آن کولر BLDC با ویژگی های منحصر به فرد، جایگزین آن ها در بازار شده اند. موتورهای BLDC به کار گرفته شده در کولر آبی ایرومکس، با کمترین انرژی راندمان بالایی از خود نشان داده اند. همچنین، فناوری به کار گرفته شده در آن سبب می شود تا گشتاور موتور دائم درحال کنترل باشد. این نوع موتورها با طول عمر مفید بیشتر و عدم یاتاقان، نیازی به سرویس کاری یا روغن کاری نداشته و درنتیجه، شما را متحمل هزینه های سرویس و تعمیرات مکرر نمی کند.

مطلب پیشنهادی:  زنده ماندن بدون لباس مخصوص در فضا

تصفیه و سلامت هوا

یکی از ویژگی های خوب کولر آبی کم مصرف که شاید کم تر به آن توجه شده باشد، تصفیه و سلامت هوا است. با روشن کردن کولرهای آبی پوشالی قطعا به همراه باد، مقداری گرد و خاک نیز وارد محیط داخلی منزل یا … خواهد شد. برخی از شهرها با درصد زیادی از غبار یا آلودگی هوا مواجه هستند که ورود آن ها به محیط زندگی، برای سلامت انسان مضر تلقی می شوند. کولر آبی سلولزی ایرومکس با پدهای سلولزی از ورود هرگونه آلودگی به فضای داخلی جلوگیری می کند و به عنوان تصفیه کننده هوا نیز شناخته می شود. این پدها حتی ریزترین ذرات غبار را به خود جذب می کنند و در چنین محیطی انسان هوای پاک استشمام خواهد کرد. افرادی که دچار بیماری های تنفسی یا آلرژی هستند، در محیط هایی که کولر سلولزی را به عنوان سیستم سرمایشی قرار داده اند به راحتی نفس می کشند.

  1. قابلیت های هوشمند

قابلیت های هوشمند از ویژگی های جدید کولرآبی کم مصرف به حساب می آید. کولرهای قدیمی از چنین فناوری بهره مند نبودند و فقط قابلیت کم و زیاد کردن دور موتور را داشتند. کولر پلیمری ایرومکس که پیشرو در عرصه تکنولوژی است، با قرار دادن ترموستات هوشمند قابلیت تنظیم هوا را از 0 تا 100 در اختیار مصرف کننده قرارداده تا دمای محیط طبق شرایط تغییر پیدا نماید. همچنین این کولرها قابلیت تخلیه آب به صورت هوشمند دارند تا در پدهای سلولزی رسوب جمع نشود. به طورکلی، کولر هوشمند آبی یک انتخاب ایده آل برای افرادی است که به دنبال ویژگی های خاص در یک سیستم خنک کننده هستند.

  1. بی سرو صدا بودن

به عنوان آخرین ویژگی کولر آبی کم مصرف، باید به بی سر و صدا بودن آن اشاره کنیم. موتورهای جدید BLDC به طور خاص بر این ویژگی تمرکز کرده اند تا هیچ صدای اضافی برای محیط داخلی ایجاد نشود. این موتور با استفاده از میدان مغناطیسی چرخش روتور را انجام می دهد؛ پس فضاهایی که احتیاج به آرامش بیشتری دارند، قطعا کولرسلولزی ایرومکس با موتور BLDC می تواند برایشان کاربردی باشد. ازطرفی، تکنولوژی اینورتر نیز در کاهش نویزها دخیل بوده و با کنترل گشتاور موتور، اجازه تولید صدا را به آن نمی دهد. همچنین این کولر، بدون هیچ لرزشی شروع به فعالیت می کند و از این بابت نیز نویز اضافی به وجود نخواهد آورد.

جمع بندی

در این مقاله، بهترین ویژگی های یک کولر آبی کم مصرف را بررسی کردیم. وجود هریک از این ویژگی ها، به معنای انتخاب دقیق شما برای یک سیستم خنک کننده باارزش است. کولرهای آبی ایرومکس امروزه به عنوان بهترین و کم مصرف ترین کولرآبی در دنیا شناخته شده است که با مصرف انرژی در گرید A+++، بیشترین حجم خنک کنندگی را برایتان به ارمغان می آورد. تکنولوژی های استفاده شده در آن کاملا انحصاری شرکت ایرومکس می باشد و سایر برندها با الهام از این شرکت، سعی بر کپی برداری کرده اند.

تعداد کلمات مطلب: 1204

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

تفاله چای، راز سرسبزی و تقویت گیاهان

تقویت گیاهان با تفاله چای یا پسماند چای یکی از مواد طبیعی می‌تواند به بقا و سرسبزی گیاهان …