گشت و گذار در بندر انزلی

0
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بندر انزلی، یکی از بزرگ‌ترین بنادر شمال ایران است که در استان گیلان و در نزدیکی رشت قرار دارد و موقعیت قرارگیری آن به گونه‌ای است که با عنوان اروپای کوچک شناخته می‌شود. این بندر زیبا، جاهای دیدنی بسیاری دارد و یکی از قطب‌های مهم اقتصادی و صنعتی ایران به حساب می‌آید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به بررسی جاذبه‌های بندر انزلی بپردازیم.

جاهای دیدنی بندر انزلی

بندر انزلی، شهر پرباران و بسیار سرسبزی است و جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده‌ای دارد. از جمله:

  • تالاب انزلی

یکی از جذاب‌ترین و معروف‌ترین مکان‌های دیدنی بندر انزلی، تالاب انزلی است که منظره بسیار خاصی دارد و بسیاری از افراد برای دیدن این تالاب زیبا، به انزلی می‌آیند. این تالاب دارای چندین جزیره و شبه جزیره است که می‌توانید با قایق سواری از آن‌ها دیدن کنید و در فصل بهار و تابستان، از تماشای نیلوفرهای آبی لذت ببرید.

بندر انزلی

  • ساحل انزلی

خط ساحلی بندر انزلی، 42 کیلومتر است که با قدم زدن در این خط، می‌توانید از تماشای اسکله و کشتی‌های باری لذت ببرید. قدمت این بلوار ساحلی به اندازه‌ای است که اولین پارک به سبک اروپایی به شمار می‌رود و وجود مجسمه‌های شیر، آلاچیق‌ها و حوضچه‌ها از جاذبه‌های این پارک هستند. شما می‌توانید ساعت‌ها در این بلوار بمانید و احساس خستگی نکنید.

  • برج ساعت

برج ساعت که در سال 1194 شمسی ساخته شده، یکی از جاذبه‌های بندر انزلی است که با هدف دیده بانی از دریا و فانوس دریایی ساخته شده است و به عنوان نماد شهر انزلی به حساب می‌آید.

  • موج شکن انزلی

کمتر کسی را می‌بینید که به انزلی سفر کرده باشد و از موج شکن دیدن نکرده باشد. این جاذبه گردشگری، 500 متر طول دارد و در قدیم با هدف جلوگیری از وارد آمدن آسیب به کشتی به خاطر موج دریا، ساخته شده است. حتما در برنامه خود، قدم زدن و پیاده روی روی موج شکن را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی:  جاهای دیدنی تبریز که نباید از دست دهید

بندر انزلی

  • اسکله انزلی

بندر انزلی سال‌ها به عنوان بندر شماره یک در صادرات و واردات کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر فعال بوده است و به همین دلیل است که به محض ورود به منطقه، کشتی‌هایی را می‌بینید که در کنار تالاب، لنگر انداخته‌اند و یا در حال حرکت هستند.

  • شنبه بازار

اگر اهل خرید به خصوص خرید محصولات ارگانیک هستید و دوست دارید با سبک و سیاق زندگی مردم انزلی آشنا شوید، رفتن به شنبه بازار را از دست ندهید. این بازار فقط روز شنبه فعال است و دست فروش‌ها محصولات خود را می‌فروشند. البته این بازار به عنوان یکی از نمایشگاه‌های عرضه تولیدات روستایی به گردشگران به حساب می‌آید.

  • پارک جنگلی بندر انزلی

از دیگر جاذبه‌های شهر انزلی، این پارک جنگلی است که در جاده رشت به انزلی قرار دارد که به دلیل داشتن امکانات رفاهی و تفریحی، یکی از مناطق مناسب برای کمپ به حساب می‌آید. در قسمت ورودی پارک نیز نمایشگاهی از صنایع دستی و انواع غذاهای محلی برگزار می‌شود.

 

تعداد کلمات مطلب: 475

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خورشت ساک، خوشمزه ترین غذای شمالی

طرز تهیه خورشت ساک را بلدید؟ این یکی از خوش طعم و عطرترین خورشت‌های شمالی است که اصالت آن …