دشت لاله‌های واژگون کجاست؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبیعتی بکر از لاله‌هایی که به صورت خمیده و گریان درآمده‌اند و از جاذبه‌های گردشگری ایران به حساب می‌آیند.
دشت لاله‌های واژگون

دشت لاله‌های واژگون، یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران است که با رسیدن فصل بهار و اردیبهشت به اوج زیبایی خود می‌رسد و افرادی که اهل گردشگری و طبیعت گردی هستند، حتما علاقه دارند تا از این دشت زیبا دیدن کنند. خواستگاه اصلی این لاله‌ها در غرب ایران و در دامنه کوه زاگرس است و در بخش‌هایی از ایران یافت می‌شوند. ما در مجله دلتا، به معرفی سرزمین‌های لاله‌های واژگون در ایران خواهیم پرداخت.

خواستگاه‌های لاله‌های واژگون در ایران

مناطقی که در این قسمت معرفی می‌کنیم، خواستگاه‌های رشد لاله‌های واژگون در ایران هستند که برای سفر در فصل بهار می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

دشت لاله‌های واژگون

  • دشت لاله‌های واژگون خوانسار

دشت گلستان کوه در خوانسار اصفهان که در فاصله ده کیلومتری جنوب خوانسار قرار دارد، دشتی است مملوء از لاله‌های واژگون در یک دره باریک، که هر ساله جشنواره‌ای در فصل بهار در این منطقه برگزار می‌شود و مردم محلی، برنامه‌های گوناگونی را اجرا می‌کنند.

  • دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ

دشت کوهرنگ در چهارمحال بختیاری، یکی از معروف‌ترین دشت‌هایی است که می‌توانید از دیدن لاله واژگون لذت ببرید. این دشت زیبا در 12 کیلومتری شهر چلگرد و روستای بنواسکی قرار دارد که در سفر به این دشت، می‌توانید از آبشار علیخان و چشمه دیمه هم دیدن کنید.

  • دشت لاله‌های واژگون الیگودرز

دشت الیگودرز استان لرستان که با نام دشت دالانی نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین دشت لاله وحشی در ایران به حساب می‌آید. این دشت زیبا از جنوب شرقی الیگودرز تا دامنه‌های زاگرس ادامه دارد و می‌توانید از تماشای سوسن چلچراغ هم لذت ببرید.

دشت لاله‌های واژگون

  • دشت لاله‌های واژگون سمیرم

ماه اردیبهشت و خرداد را برای رفتن به دشت سمیرم فریدون شهر و دیدن لاله‌های واژگون انتخاب کنید. برای رسیدن به این دشت زیبا، از اصفهان به سمت فریدون شهر حرکت کنید که البته مسیر، مقداری سخت است و در حدود 3 ساعت پیاده روی دارد.

  • دشت دره کی

دشت دره کی در استان کردستان، منطقه‌ای است کوهستانی که خواستگاه لاله‌های واژگون می‌باشد و رویش این لاله‌ها در فروردین ماه، چهره بسیار خاصی را به این دشت می‌دهد. برای رسیدن به این دشت، راهی سروآباد شوید که از یاسوج تا سروآباد، 200 کیلومتر فاصله است و بعد از آن، 50 کیلومتر رانندگی کنید تا به روستای دره کی برسید.

  • لاله‌های واژگون دهدشت

روستای ساورز از توابع دهدشت در استان کهگیلویه و بویر احمد نیز پذیرای این لاله‌های واژگون می‌باشد. دور تا دور این لاله‌ها با رشته کوه احاطه شده و با طبیعت بسیار بکری روبرو خواهید شد. برای رسیدن به مقصد، از بهبهان حرکت کنید و بعد از 90 کیلومتر رانندگی، به منطقه کوهستانی می‌رسید که برای رسیدن به کوه ساورز، بهتر است از افراد محلی هم کمک بگیرید.

  • دشت لاله‌های واژگون اردکان

اگر به شیراز سفر کردید، به سمت یاسوج حرکت کنید و 40 کیلومتر مانده به یاسوج، به روستای منطقه خفری می‌رسید که خواستگاه لاله واژگون است که طبیعت بسیار زیبا و بکری برای مسافران و گردشگران دارد.

مطلب پیشنهادی:  رنگ درمانی چیست و چه فوایدی دارد؟

 

تعداد کلمات مطلب: 474

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…