قوانین تضمینیNLP برای دستیابی به اهداف

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
انسان همواره در تکاپوی دستیابی به قوانین و فرمول‌های کسب موفقیت و راز و رمزهای رسیدن به اهداف خویش است. NLP، پدیده نوظهور این روزها قوانین و تکنیک‌های جالبی برای مرتفع سازی این دغدغه بشر ارائه کرده است.
قوانین جذاب NLP

باور می‌کنید اگر به شما بگویند راهی هست که می‌توانید با نحوه کنترل زبان‌تان به تمام اهداف زندگی شخصی و حرفه‌ای خود برسید؟ قوانین جذاب NLP ابزار جدید و موثری برای تحقق اهداف شما است.

 با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید تا برخی‌از قوانین جذاب NLP را باهم بررسی کنیم.

قوانین جذاب NLP

خیلی ساده، NLP چیست؟

رویکرد NLP (برنامه‌ریزی عصبی-کلامی) متمرکز بر نحوه ارتباط انسان با خود و با دیگران است. همچنین بررسی اینکه این نحوه‌ی ارتباط چگونه بر رفتارها و نتایج حاصل از رفتارهای‌ انسان اثر می‌گذارد.

در دهه 1970 دو دانشمند به نام‌های ریچارد بندلر و جان گریندر مشاهده کردند که یکی از تفاوت‌های اصلی میان افرادی که از نظر آنها “موفق” هستند و دیگران، این است که آن افراد بیشتر از سایرین از “زبان” برای تشویق خود و دیگران استفاده می‌کنند. و این آغازی بود بر توسعه مفهوم NLP

درواقع NLP مدلی است که به شما کمک می‌کند تا افکار، احساسات و رفتارهای خود و دیگران را تحت تأثیر قرار دهید.

قوانین جذاب NLP

7 مورد از قوانین جذاب NLP برای دستیابی به اهداف

  • انتظارات
  • اعتقادات
  • کارما
  • جانشینی
  • جاذبه
  • اجتناب از هراس و تردید
  • بخشش

قوانین جذاب NLP

1- قانون انتظارات

یکی‌از قوانین جذاب NLP، قانون انتظارات است. طبق این قانون همان چیزی برایتان اتفاق می‌افتد که منتظرش هستید. در انتظار یک زندگی مرفه و موفق هستید؟ همان را خواهید داشت و برعکس. پس اگر از هر عمل خود انتظار کسب نتیجه مثبت دارید، شک نکنید که نتیجه مثبت خواهید گرفت.

2- قانون اعتقادات

چه درست چه غلط، هر آن‌ چیزی که بدان اعتقاد داشته باشید، بر قسمت نیمه‌ هوشیار ذهن شما تأثیر می‌گذارد و با دقتی حیرت‌آور متجلی می‌شود. هیچ چیز وارد عرصه عمل نخواهد شد، مگر آنکه پیش از آن اعتقادی بدان وجود داشته باشد.
قوانین جذاب NLP

3- قانون کارما

حتما این مثال معروف ایرانی را شنیده‌اید که می‌گویند،” از هر دست بگیری، از همان دست باز می‌ستانی.” زندگی، همچون بومرنگ است. پندار و کردار و گفتار انسان دیر یا زود با دقتی شگفت‌آور به خود او باز می‌گردد.
کارما واژه‌ای سانسکریت به معنای «بازگشت» است. هرآنچه بکاری، همان را درو خواهی کرد. گاهی آدمی این حقیقت غیرقابل انکار را فراموش می‌کند که هدیه دادن نوعی سرمایه گذاری است و اندوختن از روی حرص و احتکار جز فقر و تنگدستی عاقبتی ندارد.

4- قانون جانشینی

یکی از شگفتی‌های بخش نیمه‌هوشیار ذهن انسان این است که در یک لحظه می‌تواند فقط به یک وجه از قضیه فکر کند (مثبت یا منفی). یعنی زمانی که می‌خواهیم به جنبه مثبت کاری فکر کنیم قادر نیستیم در همان لحظه جوانب منفی آن را نیز بسنجیم. مگر آنکه جنبه منفی جانشین وجه مثبت شود.
قوانین جذاب NLP

5- قانون جذب

یکی دیگر از قوانین جالب NLP، قانون جذب است. افراد با ذهنیت منفی، اشخاص منفی را جذب می‌کنند و برعکس، افراد با ذهنیت مثبت، اشخاص پر انرژی و مثبت‌اندیش را.

6- قانون پرهیز از تردید و هراس

مهم‌ترین عامل جدایی انسان از آرمان‌ها و آرزوهایش، ترس و تردیدهای اوست. اگر انسان بدون ترس از نتیجه، بی‌وقفه برای تحقق آرزو‌هایش تلاش کند، بی‌شک آن‌ها را به دست خواهد آورد. ترس، بزرگ‌ترین دشمن بشر است. ترس از شکست، ترس از بیماری، ترس از دست دادن و…
قوانین جذاب NLP

7- قانون بخشش

قانون بخشایش یکی دیگر از قوانین جذاب NLP است. این قانون می‌گوید خطا‌‌های خود و دیگران را فراموش کنید و ببخشید. فراموش کردن خطا‌‌های خود این حسن را دارد که تصویر ذهنی شخص از خود، مخدوش نمی‌شود. همانطور که گفته شد هر اندیشه‌ی منفی و مخربی مثل مقصر دانستن خود، یا کینه به دل داشتن از دیگران بر ذهن نیمه‌هوشیار اثر گذاشته، مانع پیشرفت می‌شود.
قوانین جذاب NLP

سخن پایانی

دنیای NLP جدید و پر از مفاهیم عمیق است؛ در این مطلب از مجموعه مطالب مجله دلتا سعی کردیم به صورت مختصر و ساده زمینه آشنایی مقدماتی با این مفهوم جدید را برای شما فراهم آوریم. یقینا برای آگاهی بیشتر با این شبه علم، لازم است مطالعات جامع‌تری در این خصوص انجام دهید. حال شما بگویید، تاکنون کدام یک‌از این قوانین جذاب NLP کاربرد بیشتری در زندگی‌تان داشته است؟

مطلب پیشنهادی:  ۶ اثر مخرب دعوای زن و شوهر در حضور فرزندان

 

تعداد کلمات مطلب: 653

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی!

تاکنون درباره شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی چیزی شنیده‌اید؟ علم جدید و تحقیقات گسترده نشان…