5 ترفند آسان تشخیص دروغ

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید به راحتی بتوانید افراد دروغگو را تشخیص دهید، این مطلب برای شماست.
تشخیص دروغ

تشخیص دروغ گفتن ممکن است سخت به نظر بیاید و واقعا هم سخت است زیرا هرگز قضاوت اینکه بتواندی به طور دقیق بگویید کسی به شما دروغ می‌گوید یا خیر واقعا جنجالی و سخت است اما با این حال اگر به صحت صحبت‌های کسی شک کردید می‌توانید با استفاده از این مقاله دلتامگ که تشخیص دروغ را برای شما آسان می‌کند ،استفاده کنید. این کار نیاز به دقت و ظرافت عمل و نظر خاصی دارد که باید آن را حتما رعایت کنید.

  • ترفندهای تشخیص دروغ

ترفند تشخیص دروغ جزو مهارت‌هایی است که هر کسی باید آن را بیاموزید و زیرا با یادگیری این ترفند می‌توانید خود را از شر افراد سواستفاده گر خلاص کنید. سعی کنید به همه حالات آنان توجه کنید.

تشخیص دروغ

زبان بدن برای تشخیص دروغ
چشم‌: نگاه‌های مکرر به جهات مختلف یا اجتناب از تماس چشمی می‌تواند نشانه‌ای از دروغ باشد.
حرکات دست و صورت: آن‌ها به تعداد دفعات بالا صورت خود را لمس می‌کنند. به بینی خود دست می‌زنند. یا سعی می‌کنند دهان و لب خود را به شما نشان ندهند.
حالت‌های بدن: افرادی که دروغ می‌گویند اکثرا در هنگام صحبت کردن به طور ناگهانی ناراحت می‌شوند و پوزیشن ایستادن و یا نشستن خود را به سرعت تغییر می‌دهند.

صحبت‌هایشان متضاد است

هرگاه فرد جزئیاتی که در حرف‌هایش بود تغیر کرد بدانید که یک جایی از حرف‌های او دروغ است.
لحن و سرعت صحبت: سرعت تغییرات او در حالت حرف زدنش زیاد است و این را برای اینکه سعی دارد حقیقت را مخفی کند انجام می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:  بزرگ‌ترین ساعت آفتابی جهان را در تهران ببینید! + ویدیو

تشخیص دروغ

بسیار با جزئیات حرف می‎‌زنند

جزئیات بیش از حد: کسانی مه بسیار دروغگو هستند با پرو بال دادن به داستان خود و اضافه کردن جزئیاتی غیر واقعی سعی در گول زدن شما دارند.
تکرار اطلاعات: برخی حرف‌ها را چندین بار تکرار می‌کنند تا شاید بتوانند نظر شما را جلب کنند.

احساساتشان متغیر است

عدم تطابق احساسات: در موقعیتی که حرفش یک چیزی است اما احساسی که نشان می‌دهد یک چیز دیگر است. مثلا یک چیز ترسناک را با خنده تعریف می‌کند.
تأخیر در واکنش احساسی:برای پنهان کرئدن احساسات واقعی خود سعی می‌کند تا از خود احساس جدید نشان دهد و این اتفاق ممکن است طول بکشد.

تشخیص دروغ

پرسیدن سؤالات هدفمند

پرسش‌های غیرمنتظره:سعی کنید به طور ناگهانی سوالاتی خاص و با جزئیات بپرسیذ، اگر مکث کرد و پاسخ داد یعنی اینکه در حال آماده کردن یک دروغ جدید است.

این تکنیک‌ها می‌توانند کمک کنند تا با دقت بیشتری به گفتار و رفتار دیگران نگاه کنید و به احتمال زیاد دروغ‌ها را تشخیص دهید. البته توجه داشته باشید که هیچ‌کدام از این نشانه‌ها به تنهایی اثبات قطعی برای دروغ‌گویی نیستند و بهتر است مجموعه‌ای از نشانه‌ها را با هم در نظر بگیرید.

تعداد کلمات مطلب: 438

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

چرا حس ششم زنان قوی تر است؟

به نظر شما حس ششم زنان از مردان قوی‌تر است؟ چه عواملی باعث این برتری می‌شود؟ با مجله دلتا …