شهر عسل ایران کجاست؟

0
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هر کدام از شهرهای ایران در کنار جاذبه گردشگری زیبایی که دارند خوراکی‌های خوشمزه نیز دارند.

شهر عسل ایران را می‌شناسید؟ این شهر بهترین و با کیفیت‌ترین عسل را در سراسر ایران تولید می‌کند و از دیگر خصوصیات این عسل این است به قدری مرغوب و خوش طعم و طبیعی است که هوش از سر شما خواهد پراند. می‌دانید بهترین سوغاتی های ایران چیست؟ با دلتامگ همراه باشید تا با شهر عسل ایران آشنا شوید.

قطب تولید عسل در ایران

سبلان یکی از مشهورترین و باشکوه‌ترین کوه‌های ایران است که در استان اردبیل واقع شده است. اردبیل و سبلان شهر عسل ایران است. این کوه با ارتفاعی نزدیک 5عزار متر، به عنوان سومین کوه بلند ایران پس از دماوند و علم‌کوه شناخته می‌شود. سبلان علاوه بر زیبایی طبیعی خود، دارای اهمیت فرهنگی، تاریخی و اقتصادی ویژه‌ای است.

شهر عسل ایران

رتبه اول تولید عسل در جهان

دامنه‌های سبلان به دلیل تنوع گیاهان و گل‌های وحشی، محیط مناسبی برای زنبورداری فراهم کرده‌اند و آن را به شهر عسل ایران تبدیل کرده است. عسل سبلان که به ثبت جهانی رسیده است، یکی از محصولات معروف و با کیفیت این منطقه است. زنبورها در این منطقه با دسترسی به گل‌های متنوع، عسلی تولید می‌کنند که از لحاظ طعم و خاصیت دارویی بی‌نظیر است.

ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان عسل طبیعی در جهان، مقام سوم را در تولید این محصول دارد و به عنوان یک منبع مهم برای بازارهای بین‌المللی شناخته می‌شود. در این میان، شهر اردبیل یکی از برترین مناطق تولید عسل با کیفیت در ایران است. عسل طبیعی اردبیل در سال 1396 با عنوان عسل سبلان در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت جهانی رسیده است.

مطلب پیشنهادی:  عطر مو؛ محصولی که موهای شما را خوشبو، براق و درخشان می‌کند

شهر عسل ایران

تولید عسل درجه یک در اردبیل

اردبیل به عنوان یکی از مراکز اصلی تولید عسل درجه یک در ایران شناخته می‌شود. کوه سبلان، با آب و هوای معتدل و تنوع گیاهی بالا، محیط مناسبی را برای زنبورداری فراهم کرده است. این تنوع گیاهی باعث می‌شود که زنبورها بتوانند در تمام طول روز به انواع گل‌ها و گیاهان دسترسی داشته باشند و عسلی مرغوب و درجه یک تولید کنند.

گرانترین عسل ایران

عسل سبلان با توجه به محیط طبیعی و تغذیه غنی زنبورها، دارای کیفیتی بالا و طعمی منحصر به فرد است. این عسل به دلیل خواص دارویی و تغذیه‌ای بسیار مورد توجه قرار گرفته و از زمان‌های قدیم هم به عنوان غذا و هم به عنوان دارو استفاده می‌شود.

شهر عسل ایران

با توجه به این که استان اردبیل دارای مناطق کوهستانی و آب و هوای معتدل است، و با تنوع گیاهان در این منطقه، زنبورداران می‌توانند عسلی با کیفیت و منحصر به فرد تولید کنند که نه تنها در داخل کشور بلکه در بازارهای بین‌المللی نیز مورد توجه قرار گرفته است. عسل سبلان به عنوان عصاره‌ای از طبیعت خالص و بی‌نظیر این منطقه، طرفداران زیادی دارد و نمادی از کیفیت برتر عسل ایرانی است.

تعداد کلمات مطلب: 451

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

درمان فوری گزمازدگی با 4 شربت

درمان فوری گرما زدگی به شما کمک می کند تا در بهترین حالت از تابستان خود لذت ببرید. از علائ…