شهر فندق ایران کجاست؟

0
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فندوق یکی از بهترین محصولات از مغزیجات و آجیل است که در میان همگان از محبوبیت برخوردار است.
شهر فندوق ایران

شهر فندق ایران را می‌شناسید؟ فندوق یکی از خوش طعم‌ترین آجیل و مغزیجات ایرانی است که انواع خاصی دارد و هم به صورت تازه و  به صورت بوداده نیز سرو می‌شود و در هر دو حالت طعمی خوب و بی‌نظیر دارد. فندوق برای سلامتی نیز فواید بسیار زیادی دارد. با دلتامگ همراه شوید تا باهم به شهر فندق ایران سفر کنیم.

  • پایتخت فندق ایران

شهر زیبای رودسر که در استان گیلان قرار دارد به عنوان شهر فندق ایران و حتی پایتخت فندوق ایران تبدیل شده است. در کل استان گیلان و شهر رودسر به علت اینکه آب و هوای بسیار دلپذیر یدارد و بسیار زیباست همیشه مسافران و گردشگران زیادی را دارد. یییلاق اشکورات که در استان گیلان است به علت داشتن مناظری بسیار زیبا و آب و هوایی بسیار عالی برای طبیعت دوستان یک مکانی ایده آل است و جالب است که بدانید اینت منطقه باغ‌های فندق زیادی دارد.

شهر فندوق ایران

گیلان آب و هوای شرجی و بارانی دارد و به همین دلیل خاکی حاصل خیز دارد. این خاک حاصلخیز به تولید و کشت فندوق بسیار کمک می‌کند در واقع برای کشت فندوق نیاز به باغی مرطوب است که شرایطی مناسب برای کشت محصولات کشاورزی و فندوق  فراهم می‌کند. از محصولات کشاورزی و سوغاتی‌های معروف رودسر می‌توان به برنج مرغوب، چای و سبزیجات و فندوق اشاره کرد.

  • بهترین فندق ایران کجاست؟

فندق یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که در شهر فندوق ایران یعنی گیلان رودسر تولید می‌شود. این مغز پر خاصیت نه تنها در تهیه آجیل بلکه صنعت آرایش و بهداشتی، بهداشتی، دارو و غذاهای خوشمزه بسیار پر کاربرد است. فندق در انواع مختلف مانند طبیعی، برشته، خرد شده، آرد، روغن و کره فندق تولید می‌شود و به عنوان طعم‌دهنده در شکلات، شیرینی‌پزی، آب‌نبات، لبنیات استفاده می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  7 روش ساده برای نظافت حمام و دستشویی!

شهر فندوق ایران

  • جاهای دیدنی رودسر شهر فندق ایران

رودسر، یکی از شهرهای زیبا و گردشگری گیلان است که دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی است.

ساحل رودسر: این ساحل زیبا ئو خاص شن‌هایی گرم و طلایی دارد و برای شنا و آب تنی بسیار عالی است.

شهر فندوق ایران

پارک جنگلی سفیدآب: این پارک جنگلی با درختان بلند و فضای سبز وسیع، مکانی عالی برای پیاده‌روی و گردش است.

آبشار میلاش: یکی از عای‌ترین آبشارهای منطقه که در میان جنگل‌های سرسبز است و طبیعتی زیبا دارد.

روستای تاریخی قلعه‌رودخان: این روستا با قلعه‌ای تاریخی که بر بالای کوه‌ها قرار دارد، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منطقه است.

تالاب قوریگل: این تالاب طبیعی و بکر، زیستگاه انواع پرندگان و گونه‌های گیاهی است و مکانی عالی برای علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش می‌باشد.

 

 

تعداد کلمات مطلب: 416

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

آموزش کشیدن خط چشم‌ با نخ

یکی از راهکارهای جالب کشیدن خط چشم‌ با نخ است که به شما کمک می‌کند یک آرایش تمیز و و خط چش…