شهر بادام ایران کجاست؟

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آجیل و مغزیجات از تنقلات باستانی و خوشمزه ایرانی هستند.
شهر بادام ایران

شهر بادام ایران را می‌شناسید؟ این شهر به قطب تولید و صادرات بادام درختی در ایران شهرت یافته است. بادام درختی یکی از مغز های خوش طعم است که در رژیم غذایی از ارزش بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. می‌دانید که شهر گردو ایران کجاست؟ با دلتامگ همراه شوید تا با شهر بادام ایران آشنا شوید.

پایتخت بادام ایران

شهر بادام ایران، سامان در استان چهارمحال و بختیاری است. سامان در هر سال حدود 19 هزار تن بادام درختی تولید می‌کند و این یکی از دلایل این است که سامان در استان چهارمحال بختیاری به شهر بادام ایران تبدیل شده است. در واقع می‌توان گفت که پایتخت بادام درختی ایران است.

شهر بادام ایران

سامان خاکی بسیار حاصل خیز دارد و دلیل آن وجود آب و هوایی بسیار خوب می‌باشد، این آب و هوای خوب و خاک مناسب بستری بسیار عالی را برای کشت بادام درختی فراهم می‌کند. بادام درختی انواع بسیتاری دارد که شامل بادام مامایی، بادام ربیع، بادام سفید، بادام سنگی، بادام شاهرود و … است.

بهترین بادام درختی ایران در کدام شهر است؟

چهارمحال و بختیاری به علت شرایط خوب و مناسب آب و هوایی خود، معروف به بام ایران است و در زمینه کشاورزی بسیار عالی عمل می‌کند. این استان رتبه بسیار بالایی در تولید میوه‌هایی مانند هلو، گردو و بادام را در کشور را دارد و حدود 20 درصد بادام در کل کشور را چهارمحال بختیاری و سامان تولید می‌کنند. بخش زیادی از بادام درختی تولید شده در این شهر به هند صادر می‌شود و این شهر بهترین نوع بادام را دارد.

مطلب پیشنهادی:  برای تفریحات مجردی ارمنستان کجا بریم؟ + ویدیو

شهر بادام ایران

جاهای دیدنی سامان چهارمحال و بختیاری

پل زمان خان در شهر بادام ایران

پل زمان خان یکی از قدیمی و باستانی‌ترین آثار تاریخی سامان در چهارمحال بختیاری است. جالب است که بدانید این پل روی رودخانه زیبای زاینده رود بنا شده است. موقعیت مکانی و دسترسی به این پل بسیارآسان است و شما با حدود 7 دقیقه رانندگی از سامان می‌توانید به این پل زیبای تاریخی برسید. پل زمان خان معماری جالب وخاص خود را دارد که ویژگی‌های خاص دوره ساسانیان را نشان می‌دهد. این شامل استفاده از سنگ و مصالح محلی در ساخت پل است.

شهر بادام ایران

 کوه شیراز

کوه شیراز ارتفاعی 3 هزار متری از دریا دارد و جزو یکی از بلندترین و مرتفع‌ترین کوه‌های چهارمحال بختیاری است. شهر سامان در ابتدا در فاصله‌ای بسیار نزدیک در حدود 3 کیلومتری از این کوه قرار داشت، اما با گسترش شهر، اکنون تا دامنه‌های این کوه نیز امتداد یافته است.

کوه برمه

کوه برمه نیز یکی دیگر از کوه‌های مهم شهرستان سامان است که در نزدیکی این شهر قرار دارد.

تعداد کلمات مطلب: 421

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

درمان فوری گزمازدگی با 4 شربت

درمان فوری گرما زدگی به شما کمک می کند تا در بهترین حالت از تابستان خود لذت ببرید. از علائ…