بازسازی خانه چقدر قیمت فروش آن را افزایش می‌دهد؟ (با مثال‌های واقعی)

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مقاله به بررسی دقیق‌تر تفاوت قیمت خانه‌های بازسازی شده و بازسازی نشده در محله‌های مختلف تهران از جمله جنت‌آباد، باغ فیض و افسریه می‌پردازیم.

بازسازی خانه‌ها یکی از مؤثرترین روش‌ها برای افزایش ارزش ملک است. بررسی آگهی‌های فروش خانه، نشان می‌دهد که بازسازی خانه به‌طور قابل توجهی می‌تواند قیمت فروش آن را افزایش دهد.

مثال‌های واقعی قیمت خانه بازسازی شده و بازسازی نشده

قیمت های موجود در این صفحه بر اساس قیمت‌های فروش خانه در خرداد 1403 در نظر گرفته شده است، اما از نظر تفاوت قیمت خانه‌های بازسازی شده و بازسازی نشده، می‌توان گفت که این نسبت و درصد، همیشه در همین حد و اندازه است. در ادامه قیمت خرید آپارتمان مسکونی در تهران در محله های مختلف، بازسازی شده و بازسازی نشده بررسی و مقایسه شده است.

1- محله جنت‌آباد مرکزی

  • آپارتمان 85 متری بازسازی نشده حدود 8 میلیارد تومان
  • آپارتمان 85 متری بازسازی شده حدود 9 میلیارد تومان
  • افزایش قیمت ناشی از بازسازی حدود 1 میلیارد تومان (5/12 درصد)

2- محله باغ فیض

  • آپارتمان 80 متری بازسازی نشده حدود 08/7 میلیارد تومان
  • آپارتمان 80 متری بازسازی شده حدود 8 میلیارد تومان
  • افزایش قیمت ناشی از بازسازی حدود 920 میلیون تومان (13 درصد)

3- محله افسریه

  • آپارتمان 65 متری بازسازی نشده حدود 54/3 میلیارد تومان
  • آپارتمان 65 متری بازسازی شده حدود 04/4 میلیارد تومان
  • افزایش قیمت ناشی از بازسازی حدود 500 میلیون تومان (14 درصد)

قیمت بازسازی خانه

تحلیل تفاوت قیمت قبل و بعد از بازسازی خانه

از بررسی‌های بالا می‌توان به این نتیجه رسید که بازسازی خانه‌ها به طور میانگین می‌تواند حداقل 12 تا 15 درصد به ارزش ملک اضافه کند. این افزایش قیمت نشان می‌دهد که بازسازی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر ارزش ملک داشته باشد.

بررسی بودجه مورد نیاز برای بازسازی خانه

با بررسی هزینه بازسازی خانه می‌توان گفت که یک خانه 60 متری را می‌توان با حدود 250 میلیون تومان به شکل قابل قبولی بازسازی نمود و علاوه بر تغییرات ظاهری چشم‌گیر، مشکلات مهم خانه را نیز برطرف نمود. تعویض کابینت‌ها، اجرای پارکت یا لمینت، بازسازی حمام و سرویس بهداشتی، نقاشی و کاغذ دیواری یک خانه 60 متری با حدود 250 میلیون تومان به خوبی قابل انجام است. (هزینه های بازسازی طبق تعرفه و قیمت‌های موجود در سایت شرکت ابنیه طراحان نصر در نظر گرفته شده است.)

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که با حدود 250 میلیون تومان هزینه برای بازسازی یک خانه 60 متری، ارزش آن، به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت (حدود 500 تا 600 میلیون تومان). در حال حاضر (خرداد 1403) یک خانه 65 متری بازسازی نشده 10 سال ساخت، در محله افسریه، 3 میلیارد و 540 میلیون تومان ارزش دارد که بعد از بازسازی، ارزش همین خانه، به بالای 4 میلیارد خواهد رسید که رقم قابل توجهی است.

مطلب پیشنهادی:  شایع‌ترین بیماری‌های روانی متولدین زمستان

عوامل مؤثر بر میزان افزایش ارزش خانه

طبیعی است که علاوه بر موقعیت جغرافیایی و محله‌ای که خانه در آن واقع است، عواملی دیگری مثل سال ساخت، کیفیت ساخت و… بر ارزش خانه موثر است. در کنار این موارد، شیک و تمیز بودن داخل خانه نیز بر ارزش ملک و قیمت فروش آن موثر است. همانطور که ابتدای مطلب به طور کامل شرح داده شد، در شرایط یکسان، وضعیت داخلی خانه (بازسازی شده باشد یا نباشد)، بر قیمت فروش خانه نیز بسیار اهمیت دارد. در ادامه 3 عامل موثر در میزان افزایش ارزش خانه بررسی شده است.

1- نوع و کیفیت بازسازی

  • بازسازی آشپزخانه: تعویض کابینت‌ها، نصب تجهیزات جدید، بهبود نمای آشپزخانه.
  • بازسازی حمام و سرویس بهداشتی: تعویض کاشی‌ها، نصب سینک و توالت جدید، بهبود سیستم روشنایی و تهویه.
  • نقاشی و تعمیرات جزئی: نقاشی و کاغذ دیواری دیوارها، تعمیر خرابی‌های کوچک

2- موقعیت جغرافیایی: ارزش بازسازی در مناطق مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، بازسازی در مناطق شهری پرجمعیت مانند تهران و اصفهان می‌تواند تأثیر بیشتری نسبت به مناطق روستایی داشته باشد.

3- وضعیت بازار مسکن: در بازارهای مسکن پررونق، بازسازی می‌توانند تأثیر بیشتری بر ارزش ملک داشته باشند.

بازسازی خانه

نتیجه‌گیری

با توجه به بررسی‌های انجام شده که در این مطلب به تفصیل به شرح آن‌ها پرداخته شد، می‌توان با قطعیت اعلام کرد که بازسازی هر خانه‌ای می‌تواند به طور قابل توجهی ارزش آن را افزایش دهد. بازسازی یک آپارتمان می‌تواند افزایش قیمتی در حدود 10-20 درصد به همراه داشته باشد. این افزایش قیمت می‌تواند تفاوت قابل ملاحظه‌ای در سود حاصل از فروش خانه ایجاد کند و نشان‌دهنده اهمیت بازسازی در بازار مسکن ایران است.

بازسازی به منظور افزایش ارزش خانه با هدف فروش آن، می‌تواند شامل بازسازی آشپزخانه، بازسازی حمام و سرویس بهداشتی، نقاشی و تعمیرات جزئی باشد. انتخاب نوع بازسازی و میزان سرمایه‌گذاری باید با دقت و بر اساس تحلیل دقیق بازار و نیازهای ملک انجام شود تا بتوان حداکثر سود را از این فرآیند به دست آورد.

تعداد کلمات مطلب: 722

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…