ارث طلای مادر را چگونه باید تقسیم کنیم؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از موضوعات مهمی که بسیاری از خانواده‌ها با آن درگیر هستند، موضوع ارث است. ارث طلای مادر از جمله موضوعاتی است که پیرامون آن سوالات بسیار زیادی می‌شود.
چند نکته مهم پیرامون تقسیم ارث طلای مادر

همان‌طور که گفتیم تقسیم ارث طلای مادر از جمله موضوعاتی است که پیرامون آن سوالات بسیار زیادی پرسیده می‌شود. در واقع ارث به مجموعه اموال، دارایی‌ها، و حقوقی اشاره دارد که پس از فوت یک فرد، به وارثان یا افرادی که بر اساس قوانین و مقررات مربوطه حق ارث‌بری دارند، وارد می‌شود. این اموال و دارایی‌ها می‌توانند شامل مواردی مانند اموال ملکی، پول نقد، سهام در شرکت‌ها، حساب‌های بانکی، و هرگونه دارایی دیگری باشد که فرد در زمان فوت خود داشته است. حق ارث‌بری ممکن است بر اساس قوانین تعیین شده توسط دولت یا بر اساس وصیت‌نامه فرد در صورت وجود آن تعیین شود. همراه دلتامگ باشید.

چند نکته مهم پیرامون تقسیم ارث طلای مادر

در این رابطه باید بگوییم که به صورت عرفی، معمولا طلای به جامانده از مادر میان دختران او تقسیم شده و در صورت رعایت این عرف و نبود هیچگونه عدم نارضایتی از جانب سایر ورثه، دختر صاحب طلاهای مادر می شود.

اما تقسیم ارث طلای مادر بعد از فوت وی به صورت قانونی با شیوه عرفی آن کاملا متفاوت است و نحوه تقسیم بندی آن با سایر اموال به جامانده از متوفی فرقی ندارد. به عبارتی دیگر طلا نیز مانند سایر اموالی که متعلق به متوفی بوده براساس قانون طبقات ارث میان ورثه تقسیم می شود.

وصیت مادر در مورد تقسیم طلاهایش

وصیت مادر در مورد تقسیم طلاهایش

همان طور که گفتیم که اموال متوفی اعم از منقول و غیر منقول به ورثه او رسیده و وراث با توجه به طبقات سه گانه که توسط قانون تعیین گردیده از متوفی ارث می‌برند.

حالا در رابطه با این موضوع که اگر مادر پیرامون طلاهایش وصیت کرده باشد باید چه کنیم؟ باید بگوییم که اگرچه ارث طلا معمولا از متوفای خانم بر جای می‌ماند ولیکن ممکن است در اموال به جا مانده از هر متوفایی اعم از خانم یا آقا مقداری طلا وجود داشته باشد که براساس آنچه در عرف و جامعه ما رواج یافته طلای مادر سهم دختران او است و پسران و دیگر وارثین او در آن سهیم نیستند اما براساس قانون وارثت طلا نیز مانند دیگر اموال متوفی به صورت قانونی میان ورثه تقسیم شده و علاوه بر دختر پسر نیز از آن ارث می‌برد.

مطلب پیشنهادی:   دعوای تقابل چیست و چه شرایطی دارد؟

نکته مهمی که در مورد طلای مادر وجود دارد این است که اگر یکی از وراث در مورد این مال به نفع خود ادعای وصیت کند باید وصیت متوفی را که شامل سندی معتبر بوده به همراه شهادت شهود به اثبات رسانده و تاییدیه قانون را در این مورد دریافت کند؛ در غیر این صورت سایر وراث می‌توانند به جرم کلاهبرداری از او شکایت کرده و روند انحصار وراثت را طی کنند تا در نهایت به حق خود برسند.

ارث دختر از طلای مادر

ارث دختر از طلای مادر

اگر مادر وصیت کرده باشد که تمام طلاهای او به دخترانش برسد اگر فرزندان او همگی دختر باشند طبق وصیت، طلا میان آنان تقسیم شده اما اگر دارای فرزند پسر نیز باشد، تنها یک سوم طلا طبق وصیت متوفی بوده و مابقی میان وراث براساس قانون تقسیم می‌شود.

تعداد کلمات مطلب: 487

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

پس گرفتن پول در خرید اینترنتی

یکی از نکاتی که بسیاری از افراد از ما سوال می‌پرسند آن است که آیا اگر از خرید خود راضی نبو…