چگونه دیوار سبز مصنوعی را روی دیوارهای گچی نصب کنیم؟

0
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دیوار سبز مصنوعی یکی از جذاب ترین گزینه ها برای ایجاد تغییری ارزان اما شگفت انگیز در فضاهای مختلف اعم از مسکونی، تجاری، ادارات، هتل ها، فروشگاه ها، رستوران ها و ... است.

دیوار سبز مصنوعی به راحتی بر روی دیوارهای مختلف از جمله دیوار گچی قابل نصب است و به کمک آن می توان دیوارهای گچی قدیمی را با کمترین هزینه به یک دیوار بسیار شیک و جذاب تبدیل نمود.

معمولاً بعد از خرید دیوار سبز مصنوعی افراد دغدغه نصب آن را داشته و از آن جایی که در خانه ها و ساختمان های ایرانی یکی از رایج ترین متریال برای پوشش دیوارها گچ است می خواهند بدانند که چطور می شود این دیوارپوش را روی یک دیوار گچی نصب کرد. اگر شما هم قصد نصب گرین وال را داشته و دوست دارید با یادگیری روش نصب آن، خود این کار را به تنهایی انجام دهید با ما همراه باشید. در این مطلب با هم یاد می گیریم که چگونه دیوار سبز مصنوعی را روی دیوارهای گچی نصب کنیم:

مزایای نصب دیوار سبز مصنوعی

این روزها نصب دیوار سبز مصنوعی بر روی دیوارهای مختلف بسیار رایج شده و این سازه مورد توجه طراحان بسیاری قرار گرفته است. از مزایای نصب گرین وال می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • گرین وال نصب بسیار آسانی داشته و در سریع ترین زمان ممکن می توان نصب آن را انجام داده و یک تغییر دکوراسیون بسیار جذاب داشت.
  • با توجه به استفاده از گیاهان مصنوعی در ساخت این نوع دیوارهای سبز احتمال بروز حساسیت و آلرژی کاملاً از بین می رود و از این رو در هر فضایی بدون نگرانی از حساسیت می توان از آن استفاده نمود.
  • برخلاف دیوارهای سبز طبیعی که باید مدام آبیاری شده و مورد رسیدگی قرار بگیرند نمونه های مصنوعی به آبیاری و مواد شیمیایی نیازی ندارند.
  • نگهداری از دیوار سبز مصنوعی هیچ هزینه ای نخواهد داشت.
  • مقاومت گرین وال در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار بالاست و حتی در فضای بیرونی نیز به راحتی می توان از آن بهره برد.
  • از طرفی عدم نیاز این دیوارپوش به نور خورشید باعث شده است که در صورت دلخواه بتوان آن را در طراحی داخلی یک فضا نیز به کار برد.
  • گرین وال مصنوعی قیمت بسیار مناسبی داشته و یک گزینه مقرون به صرفه برای ایجاد تغییرات ظاهری و زیباسازی یک فضا است.
  • گرین وال در صورتی که نصب حرفه ای داشته باشد دوام بسیار بالایی داشته و تا سال ها همچون روز اول زیبایی خود را حفظ می کند.

مزایای نصب دیوار سبز مصنوعی در ساختمان

نحوه نصب دیوار سبز مصنوعی روی دیوار گچی

به منظور نصب گرین وال بر روی دیوار گچی نیاز است که ابتدا با استفاده از توری مرغی زیرسازی هایی انجام شود تا دیوار به خوبی بتواند گرین وال را بر روی خود نگه داشته و یک اجرای کار حرفه ای و بادوام را داشته باشید. در کل هیچ مرحله پیچیده ای در نصب دیوار سبز مصنوعی بر روی دیوار گچی وجود ندارد و شما می توانید گام به گام طبق مراحل زیر پیش رفته و به تنهایی یک دیوار گچی را با دیوار سبز مصنوعی بپوشانید. این پروسه تنها در طی چند ساعت قابل انجام است و شما می توانید با کمی صبر و حوصله دیواری بی نهایت جذاب داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  سفر با ماشین شخصی بهتر است یا تور مسافرتی لحظه آخر؟

به طور کلی مراحل ساخت دیوار سبز بر روی دیواری از جنس گچ عبارتند از:

قدم اول

اول از همه نیاز است که بر روی دیوار زیرسازی های لازم انجام شود. همانطور که گفته شد برای آن که دیوار مصنوعی را بر روی دیوار گچی نصب کنیم باید با توری مرغی زیرسازی مناسبی را ایجاد کنیم. در این مرحله باید دیوار موردنظر را به طور کامل با توری مرغی بپوشانید و آن را برای نصب گرین وال مهیا کنید. توری مرغی را در حالت کشیده قرار داده و بعد به کمک پیچ و رول پلاک آن را روی دیوار محکم کنید.

قدم دوم

در این مرحله نیاز است که پنل های گرین وال را به دقت اندازه گیری نموده و در صورت لزوم برش دهید تا کاملاً آماده نصب باشند و در زمان اتصال آن ها به دیوار به مشکل برنخورید و در سریع ترین زمان بتوانید نصب آن ها را انجام دهید.

قدم سوم

در قدم سوم یا آخر نیز وقت آن رسیده تا پنل های دیوار سبز مصنوعی را به دقت روی توری قرار داده و به کمک سیم مفتول این دو را به هم محکم کنید. در واقع نصب دیوار سبز مصنوعی بر روی توری مرغی انجام شده و به دیوار متصل نمی شود.

نصب انواع گرین وال مصنوعی

نکته: برای آن که خروجی کار کاملاً شیک باشد و تمامی بخش های دیوار توسط گرین وال پوشیده شده باشند با صبر و حوصله و دقت، اندازه گیری ها را انجام داده و سپس در نصب نیز دقت داشته و از گوشه دیوار شروع به نصب کنید تا کار کیفیت بالایی داشته باشد.

حرف آخر

دیوار سبز مصنوعی یکی از منعطف ترین دیوارپوش ها محسوب می شود که به راحتی امکان نصب آن بر روی دیوارهای مختلف وجود دارد. یکی از دیوارهایی که معمولاً افراد بر روی آن گرین وال مصنوعی را نصب می کنند دیوار گچی است و در واقع نصب این دیوارپوش بر روی دیوارهای گچی قدیمی یکی از ایده های بسیار ارزان و خلاقانه برای تغییری بزرگ و بی نهایت جذاب در دکوراسیون داخلی و بیرونی فضاهای مختلف است. شما می توانید به کمک روش نصبی که در این مطلب معرفی شد به راحتی گرین وال را روی دیوارهای گچی نصب کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.

تعداد کلمات مطلب: 861

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

هوش مصنوعی دکتر می‌شود!

شاید جالب باشد بدانید که هوش مصنوعی در پزشکی تا چند وقت آینده روی کار می‌آید. هوش مصنوعی (…