بدون هزینه کردن زیاد موهای خود را کراتین کنید

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کراتین روشی بسیار عالی برای تقویت و ترمیم موهاست که به صاف شدن آن نیز منجر می‌شود اما همه فکر می‌کنند برای انجام آن باید به آرایشگاه مراجعه کنند.
کراتین کردن مو در خانه

اگر برای کراتین کردن آرایشگاهی مواد و محصولات زیادی وجود دارد، برای کراتین کردن مو در خانه نیز مواد بسیاری بوده که شما می‌توانید از آن استفاده کرده و در نهایت موهایی سالم و براق داشته باشید. همراه دلتامگ باشید.

کراتین کردن مو در خانه

اگر قصد کراتین کردن مو در خانه را دارید پس همراه ما باشید؛ زیرا ما در این مطلب قصد داریم چند مورد از ماسک‌های طبیعی که برای مو بسیار مفید هستند و در واقع یک راهکار خانگی برای کراتین کردن موها هستند را به شما آموزش دهیم.

ماسک کراتینه شیر نارگیل، گل مینا و آلوئه‌ورا

خبر خوبی که برایتان داریم آن است که ساخت این ماسک بسیار ساده است؛ تنها لازم است شیر نارگیل، گل مینا، یک قاشق عسل، یک قاشق ماست، و دو قاشق آلوئه‌ورا را با هم ترکیب کنید تا به شکل یک خمیر درآید.

حالا  باید موهای خود را دسته‌بندی کرده و این خمیر را روی سرتان بمالید و اجازه دهید برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه روی سرتان باقی بماند. استفاده از این ماسک باعث ترمیم موهای آسیب‌دیده و رفع خشکی مو می‌شود. نکته مهمی که باید بدانید آن است که برای گرفتن نتیجه، باید هفته‌ای یک‌بار از این ماسک استفاده کنید.

توجه! قبل از استفاده از این ماسک، حتماً تست حساسیت پوستی بگیرید.

کراتین کردن مو در خانه با عسل، تخم‌مرغ و روغن بادام

برای کراتین کردن مو در خانه با این مواد، باید همه آنها را بدون هیچ ماده اضافه‌ای ترکیب کرده و برای ۲۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید. بعد از آن با آب ولرم و شامپوی معمولی (ترجیحاً شامپو بچه) موهایتان را بشویید. لازم به یادآوری است که برای گرفتن نتیجه موردنظر، هفته‌ای یک تا دو بار از این ماسک استفاده کنید.

نکته مهمی که باید توجه کنید آن است که! لازم است برای گرفتن نتیجه مطلوب از ماسک‌های خانگی، حتماً بعد از شامپوهای مناسب و ماسک مخصوص مو هم استفاده کنید؛ این محصولات، اثر مکمل دارند و تأثیر ماسک‌های خانگی را دوچندان می‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  عجیب ترین ساختمان های جهان

کراتین کردن مو در خانه با عسل، تخم‌مرغ و روغن بادام

کراتین کردن مو در خانه با تخم‌مرغ و روغن نارگیل

برای کراتین کردن مو در خانه با تخم‌مرغ و روغن نارگیل باید یک عدد موز را با دو قاشق عسل، یک عدد زرده تخم‌مرغ و یک قاشق نارگیل مخلوط کنید. همچنین یک قاشق سس مایونز یا نصف استکان شیر پرچرب را به این مخلوط اضافه کرده و سپس برای ۲۰ دقیقه تار موهای خود را با آن ماساژ دهید؛ یادتان باشد ماساژدادن مو با این مواد بسیار مفید و ضروری است. برای گرفتن نتیجه بهتر، دو الی سه بار در طول هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک کراتین برنج

لازم به ذکر است که تهیه این ماسک بسیار ساده است؛ تنها لازم است که ۴ قاشق غذاخوری برنج را با آب بپزید و بعد از سردشدن یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت، شیر نارگیل و یک قاشق روغن‌زیتون را با آن مخلوط کنید. بعد مواد را روی مو‌های تمیز از ریشه تا ساقه زده و تقریباً تا دو ساعت به آن استراحت دهید.

اگر دوست دارید، می‌توانید از روغن‌کرچک به‌جای زیتون استفاده کنید؛ این روغن باعث افزایش سلامت، آبرسانی، نرمی مو، درخشش و کاهش آسیب به مو می‌شود.

کراتین کردن مو در خانه با تخم‌مرغ و روغن نارگیل

ماسک کراتینه روغن نارگیل، زیتون و نشاسته ذرت

با ترکیب روغن‌زیتون، یک قاشق چایخوری آبلیمو، روغن نارگیل و زیتون و سه قاشق چایخوری نشاسته ذرت، خمیری به دست آورید که بهتر است اول آن را روی حرارت ملایم کمی گرم کرده و بعد برای حداکثر دو ساعت روی موهایتان بگذارید. حتماً بعد از گذاشتن این ماسک، روی سرتان را با پلاستیک بپوشانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

5 تن از افراد مشهور که نبش قبر شدند!

نبش قبر افراد مشهور یکی از اتفاق‌هایی است که متاسفانه بطور رایج اتفاق می‌افتد. در طول تاری…