ساخت مرطوب کننده با روغن نارگیل

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رسیدگی به پوست و داشتن روتین پوستی یکی از کارهای مهمی است که افراد باید در طول زندگی خود انجام دهند. استفاده از روغن‌ها به داشتن پوستی سالم و باطراوت کمک می‌کند.
ساخت مرطوب کننده با روغن نارگیل

ساخت مرطوب کننده با روغن نارگیل برای پوست شما بی‌نظیر است و بعد از استفاده از آن متوجه خواهید شد که چه تاثیر شگفت‌انگیزی بر روی پوستتان گذاشته است. همراه دلتامگ باشید.

ساخت مرطوب کننده با روغن نارگیل

برای ساخت مرطوب‌ کننده با روغن نارگیل می‌توانید از ترکیبات طبیعی و مرطوب‌کننده‌ای که روغن نارگیل داراست، بهره‌مند شوید. در زیر یک روش ساده برای ساخت مرطوب‌ کننده با روغن نارگیل آمده است:

مواد لازم:

  • 2 قاشق سوپخوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق سوپخوری عسل طبیعی
  • 1/2 قاشق چایخوری ویتامین E (اختیاری)
  • چند قطره عصاره آلوئه‌ورا (اختیاری)

روش تهیه:

تهیه مواد: روغن نارگیل را از فروشگاه یا بازار تهیه کنید. هدف انتخاب یک روغن نارگیل باکیفیت و بدون افزودنی‌های مضر است. عسل طبیعی را نیز تهیه کنید.

ترکیب مواد: برای ساخت این مرطوب‌کننده، روغن نارگیل، عسل و ویتامین E به‌صورت اختیاری را در یک‌کاسه مخلوط کنید. اگر می‌خواهید، چند قطره عصاره آلوئه‌ورا را نیز اضافه کنید. اگر دوست دارید کرم شما بوی بسیار خاصی داشته باشد می‌توانید از اسانس‌های مختلف استفاده کنید.

مخلوط‌کردن: تمام مواد را خوب با هم مخلوط کرده تا یک مرطوب‌کننده یکدست حاصل شود.

استفاده: برای استفاده از این کرم مرطوب‌کننده را به‌صورت نازک روی پوست صورت یا بخش‌های خشک بدن مالیده و ماساژ دهید. یادتان باشد ماساژ دادن پوست بسیار مفید است.

ساخت مرطوب کننده

می‌توانید از آن به‌عنوان یک مرطوب‌کننده مو هم استفاده کنید. مقدار کمی از مرطوب‌کننده را روی موهای خشک یا نیمه‌خشک خود مالیده و به طور یکنواخت پخش کنید.

ذخیره: مقدار باقی‌مانده از مرطوب‌کننده را در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

توجه داشته باشید که هر فرد و پوست ممکن است به موارد مختلفی حساسیت نشان دهد. قبل از استفاده بر روی پوست صورت، تست حساسیت را انجام دهید. در صورت بروز حساسیت یا تحریک، استفاده را قطع کنید.

مطلب پیشنهادی:  پاریس کوچولوی ایران کجاست؟

فواید روغن نارگیل برای پوست

روغن نارگیل یکی از روغن‌های طبیعی با خواص زیاد برای پوست است. در زیر به برخی از فواید روغن نارگیل برای پوست اشاره شده است:

مرطوب‌کننده: روغن نارگیل مرطوب‌کننده عالی برای پوست است و می‌تواند به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک کند.

ضدالتهاب و ضدعفونی‌کننده: دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی است که می‌تواند در کاهش التهابات پوست و پیشگیری از عفونت‌های پوستی کمک کند.

مقابله با علائم پیری: روغن نارگیل حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند در مقابله با علائم پیری پوست، از جمله چین‌وچروک، مؤثر باشند.

درمان خشکی و ترک‌ها: استفاده از روغن نارگیل می‌تواند در درمان خشکی پوست و کمک به بهبود ترک‌ها و خطوط ریز باشد.

ضدآفتاب طبیعی: ممکن است روغن نارگیل به‌عنوان یک ماده ضدآفتاب طبیعی عمل کند و پوست را از اثرات مضر تابش‌های UV محافظت کند.

فواید روغن نارگیل برای پوست

درمان زگیل‌ها: استفاده موضعی از روغن نارگیل می‌تواند در درمان زگیل‌ها (جوش‌های قرمز روی پوست) مؤثر باشد.

درمان اگزما و پسوریازیس: برخی افراد اعلام کرده‌اند که استفاده از روغن نارگیل ممکن است در درمان برخی از بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس مؤثر باشد.

همچنین، مهم است توجه داشته باشید که هر فرد ممکن است به طور متفاوت به محصولات طبیعی واکنش نشان دهد، بنابراین قبل از استفاده بهتر است یک تست کوچک روی قسمت کوچکی از پوست انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …